Nowy Mercedes GLC wyceniony w Polsce. Na razie tylko w jednej wersji napędu

Zupełnie nowy Mercedes GLC oficjalnie wjeżdża do salonów. Ile trzeba zapłacić za tego elektrycznego SUV-a premium?

Elektryczny Mercedes GLCElektryczny Mercedes GLC
Źródło zdjęć: © WP Autokult | © Mercedes-Benz AG
Aleksander Ruciński

Nowy Mercedes GLC - podstawowe dane techniczne

Nowego SUV-a ze Stuttgartu z jego spalinowym poprzednikiem łączy tylko nazwa. Auto jest oparte na zupełnie nowej platformie, a przez to wyraźnie większe. Nadwozie mierzy 4,85 m długości, 1,91 m szerokości i 1,64 m wysokości. Rozstaw osi to imponujące 2,97 m, a bagażnik pomieści 570 l ładunku.

Mercedes zapowiada aż pięć wersji napędowych, ale jak na razie dostępna jest tylko jedna 400 4Matic z dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 489 KM. Takie parametry pozwalają rozpędzać się maksymalnie do 210 km/h i osiągać setkę w zaledwie 4,3 s. Nieźle, jak na samochód ważący około 2,4 t.

Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!

Nowy GLC jest wyposażony w akumulator o pojemności 94 kWh, który zgodnie z deklaracjami producenta pozwala przejechać do 672 km na jednym ładowaniu. Ile trzeba za to wszystko zapłacić?

Ceny takiego wariantu startują z poziomu 319 900 zł za wersję wyposażeniową Avantgarde. Alternatywą jest usportowiona odmiana AMG Line, która kosztuje od 336 594 zł.

Nowy GLC jest więc wyceniony podobnie jak jego największy konkurent, BMW iX3, za które trzeba zapłacić minimum 310 000 zł.

  • Elektryczny Mercedes GLC
  • Elektryczny Mercedes GLC
  • Elektryczny Mercedes GLC
  • Elektryczny Mercedes GLC
  • Elektryczny Mercedes GLC
  • Elektryczny Mercedes GLC
  • Elektryczny Mercedes GLC
[1/7] Elektryczny Mercedes GLC Źródło zdjęć: WP Autokult | © Mercedes-Benz AG
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas