Odświeżony Lexus RZ wjeżdża do salonów. Na początek duże promocje

Po trzech latach od rynkowego debiutu Lexus zdecydował się odświeżyć swojego elektrycznego SUV-a. Auto zyskało wiele poprawek technicznych i lepsze wyposażenie. Ile kosztuje?

Lexus RZ po liftinguLexus RZ po liftingu
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Jeroen Peeters, Lexus
Aleksander Ruciński

Nowy Lexus RZ - co się zmieniło?

Japończycy postawili na lifting o technicznym charakterze. Zmiany niekoniecznie widać na pierwszy rzut oka, ale z pewnością odczujemy je podczas eksploatacji. Samochód zyskał m.in. większą baterię o pojemności 77 kWh i mocniejszą pokładową ładowarkę (22 kW).

Japońscy inżynierowie popracowali też nad sztywnością strukturalną nadwozia i usprawnieniem działania napędu na 4 koła DIRECT4. Topowa wersja zyskała też większą moc, która teraz wynosi 408 KM. Poza nią do wyboru są jeszcze dwa słabsze warianty. Jak kształtują się ich ceny?

Nowy Lexus RZ - ceny minimalne wersji napędowych

  • RZ 350e 224 KM FWD - od 289 900 zł (237 800 zł w promocji)
  • RZ 500e 380 KM AWD - od 309 900 zł (254 200 zł w promocji)
  • RZ 550e 408 KM AWD - od 364 900 zł (299 300 zł w promocji)

Wszystkie warianty napędowe wyposażone są w ten sam akumulator o pojemności 77 kWh, który zapewnia od 450 do 568 km maksymalnego zasięgu w zależności od wybranej wersji napędu i wyposażenia.

Lexus RZ po liftingu
Lexus RZ po liftingu © Materiały prasowe | Jeroen Peeters, Lexus

Nowy Lexus RZ - wersje wyposażenia i ceny

  • Business - od 289 900 zł (237 800 zł w promocji) - standardowo m.in. 18-calowe felgi aluminiowe, LED-owe reflektory, dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja, bezkluczykowy dostęp, podgrzewane fotele i kierownica, kamera cofania, ładowarka indukcyjna do telefonu, elektryczne sterowanie przednich siedzeń i kierownicy, przyciemniane i akustyczne szyby, asystent głosowy, aktywny tempomat, oświetlenie nastrojowe, multimedia z 14-calowym ekranem.
  • Prestige - od 299 900 zł (246 000 zł w promocji) - Business + dodatkowo m.in. 20-calowe felgi, kierownica z przyciskami dotykowymi, tapicerka ze skóry ekologicznej, cyfrowe lusterko wewnętrzne, wyświetlacz head-up.
  • Omotenashi - od 339 900 zł (278 800 zł w promocji) - Prestige + m.in. system kontroli przechyłów nadwozia, wentylowane fotele przednie, gniazdo 220V, kamery 360 stopni, automatyczne parkowanie, adaptacyjne światła drogowe, pamięć foteli i lusterek.
  • F Sport - od 364 900 zł (299 300 zł w promocji) - Omotenashi + dodatkowo m.in. układ kierowniczy Steer-by-Wire, pakiet wizualny F-Sport, tylny zderzak z dyfuzorem.
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał