Offroad Marcina: Toyota RAV4 zadziwia w każdej sytuacji. Nawet w terenie
Toyota RAV4 z napędem hybrydowym plug-in zadziwia w niemal każdej sytuacji. Nie tylko spalaniem czy zasięgiem na prądzie, ale także działaniem napędu na cztery koła. Sprawdziłem ją w terenie by pokazać, że nawet tam da sobie radę.
05.06.2022 | aktual.: 23.11.2022 13:03
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid - opinia, test w terenie
Choć Toyota RAV4 zupełnie nie kojarzy się z offroadem, to z czystej ciekawości zabrałem ją na kilka prób, by sprawdzić, jak sobie poradzi w terenie bardziej wymagającym, niż będzie ją to spotykało na co dzień.
Napęd hybrydowy plug-in składa się z trzech silników. Dwa z nich to elektryczne i mogą one przekazywać napęd na obie osie. Toyota wbrew pozorom nie odcina się od terenowego charakteru swojego SUV-a. W aucie jest specjalny tryb terenowy Trail, który sprawnie przekazuje napęd na podłoże, kiedy koła zaczynają się ślizgać. Jedną z ciekawostek jest to, że wtedy też większa część momentu trafia na tylną oś.
Sporym ograniczeniem podczas prób w terenie były oczywiście zderzaki i ogólnie karoseria nie przystosowana do takich sytuacji. Mimo to RAV4 pokonała te próby, które dało się pokonać bez uszkodzeń.