Offroad Marcina: Toyota RAV4 zadziwia w każdej sytuacji. Nawet w terenie

Toyota RAV4 z napędem hybrydowym plug-in zadziwia w niemal każdej sytuacji. Nie tylko spalaniem czy zasięgiem na prądzie, ale także działaniem napędu na cztery koła. Sprawdziłem ją w terenie by pokazać, że nawet tam da sobie radę.

Marcin Łobodziński

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid - opinia, test w terenie

Choć Toyota RAV4 zupełnie nie kojarzy się z offroadem, to z czystej ciekawości zabrałem ją na kilka prób, by sprawdzić, jak sobie poradzi w terenie bardziej wymagającym, niż będzie ją to spotykało na co dzień.

Napęd hybrydowy plug-in składa się z trzech silników. Dwa z nich to elektryczne i mogą one przekazywać napęd na obie osie. Toyota wbrew pozorom nie odcina się od terenowego charakteru swojego SUV-a. W aucie jest specjalny tryb terenowy Trail, który sprawnie przekazuje napęd na podłoże, kiedy koła zaczynają się ślizgać. Jedną z ciekawostek jest to, że wtedy też większa część momentu trafia na tylną oś.

Sporym ograniczeniem podczas prób w terenie były oczywiście zderzaki i ogólnie karoseria nie przystosowana do takich sytuacji. Mimo to RAV4 pokonała te próby, które dało się pokonać bez uszkodzeń.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy