Toyota RAV4

Toyota RAV4 to osobowe auto typu SUV produkowane od 1994 roku przez japońską firmę Toyota Motor Corporation. W 2013 roku rozpoczęto produkcję czwartej generacji Toyoty RAV4. Początkowo auto należało do klasy miejskiego, kompaktowego auta, później było zaliczane do SUVa klasy średniej.

Toyota RAV4 było pionierem wśród aut rekreacyjnych. Pomysł na zaprojektowanie nowego modelu zrodził się już w 1986 roku. Nazwa RAV4 jest skrótem zwrotu ''Recreational Active Vehicle with 4 wheel-Drive'', który oznacza rekreacyjny pojazd z napędem na cztery koła. Początkowo bazowała na płycie podłogowej Toyoty Corolla. Toyota RAV4 oferowana jest także w wersji elektrycznej (RAV4 EV).

Toyota RAV4 charakteryzuje się praktycznym wnętrzem, które zapewni komfortową podróż. Wygodną jazdę gwarantowało także wysokie zawieszenie, dynamiczny układ kierowniczy oraz podwyższane fotele. Auto posiadało stylowe wyposażenie, które obejmowało wykonane z odpornej gumy listwy ochronne oraz 16-zaworowy silnik. Z czasem rozszerzono ofertę o czterodrzwiowe modele i pięciostopniową skrzynię manualną lub czterostopniową przekładnię automatyczną. Pojawiła się także Toyota RAV4 w wersji kabrioletu ze składanym dachem.

Toyota RAV4 dostępna była z nadwoziem typu kombi lub hardtop oraz z napędem przednim lub napędem na cztery koła. Oferta Toyoty RAV4 obejmowała silniki benzynowe i silniki wysokoprężne. Silniki Toyoty RAV4 miały pojemność od 1794 do 3546 cm3 oraz moc od 116 do 269 KM. Samochód może osiągnąć maksymalną prędkość od 170 do 200 km/h. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje mu 9,3 – 12,2 s. Rzędowy silnik składa się z 4 – 6 cylindrów, na każdy przypada cztery zawory.

Maksymalny moment obrotowy Toyoty RAV4 wynosi od 161 do 400 Nm. W zależności od silnika samochód spala od 4,9 do 9,1 l na 100 km. Pojemność bagażnika Toyoty RAV4 to 230 – 1820 l. Wymiary Toyoty RAV4 to 3705 – 4605 mm długości, 1695 – 1855 mm szerokości i 1655 – 1745 mm wysokości.

Tańsze auta od nowego roku. Wszystko za sprawą unijnych przepisów

Tańsze auta od nowego roku. Wszystko za sprawą unijnych przepisów

Marcin Łobodziński Marcin Łobodziński
Test: Toyota RAV4 GR Sport – inspirowana, a nie sportowa

Test: Toyota RAV4 GR Sport – inspirowana, a nie sportowa

Marcin Łobodziński Marcin Łobodziński
Test: Toyota RAV4 Adventure 2.5 Hybrid Dynamic Force - siła reklamy

Test: Toyota RAV4 Adventure 2.5 Hybrid Dynamic Force - siła reklamy

Marcin Łobodziński Marcin Łobodziński
Test: Toyota RAV4 Adventure - czegoś mi tutaj zabrakło...

Test: Toyota RAV4 Adventure - czegoś mi tutaj zabrakło...

Maciej Gomułka Maciej Gomułka
Test: Toyota RAV4 Plug-in Hybrid - nowy król hybryd z wtyczką

Test: Toyota RAV4 Plug-in Hybrid - nowy król hybryd z wtyczką

Marcin Łobodziński Marcin Łobodziński
Test: Suzuki Across PHEV – lifting twarzy za 30 tys. zł

Test: Suzuki Across PHEV – lifting twarzy za 30 tys. zł

Mateusz Żuchowski Mateusz Żuchowski
Toyota podała ceny RAV4 Plug-in. Rusza przedsprzedaż w Polsce

Toyota podała ceny RAV4 Plug-in. Rusza przedsprzedaż w Polsce

Marcin Łobodziński Marcin Łobodziński
Toyota RAV4 Prime to hybryda plug-in o mocy aż 306 KM

Toyota RAV4 Prime to hybryda plug-in o mocy aż 306 KM

Aleksander Ruciński Aleksander Ruciński
Hybryda w terenie? Toyota RAV4 pokazuje, że można

Hybryda w terenie? Toyota RAV4 pokazuje, że można

Marcin Łobodziński Marcin Łobodziński