OMG! Opel prezentuje Mokkę GSE – najmocniejszy elektryk w historii marki

Cechujące się wysokimi osiągami, w pełni elektryczne modele Opla to te, które marka zapowiadała pod hasłem "OMG! GSE". Mokka GSE to pierwszy z nich.

Opel Mokka GSEOpel Mokka GSE
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Opel Automobile GmbH
Marcin Łobodziński

Sercem Mokki GSE inspirowanej prototypem Mokka GSE Rally jest napęd elektryczny, który osiąga moc 207 kW (280 KM) i maksymalny moment obrotowy 345 Nm. Gwarantuje to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,9 s. Prędkość maksymalna 200 km/h czyni z Mokki GSE najszybszy w historii elektryczny model Opla.

To wciąż samochód o masie poniżej 1,6 tony, co na tle większości "elektryków" daje bardzo dobry stosunek masy do mocy. Energię zapewnia litowo-jonowy akumulator o pojemności 54 kWh. Wszystkie komponenty układu napędowego pochodzą wprost z prototypu GSE Rally.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Opel Mokka - jeszcze nie jestem taki stary

Samochód wyposażono w napęd na przednie koła z mechanicznym dyferencjałem o ograniczonym poślizgu Torsen. Zoptymalizowane podwozie z unikalnymi osiami i nowymi, podwójnymi amortyzatorami hydraulicznymi, układ kierowniczy i hamulce dostrojone według rajdowych standardów. Mają się sprawdzić nie tylko na torze, ale i podczas codziennej jazdy.

Samochód wyróżniają detale inspirowane prototypem rajdowym: elementy z żółto-czarnymi akcentami na karoserii, agresywnie zarysowane zderzaki czy 20-calowe felgi aluminiowe, które uzupełniają sportowe opony Michelin Pilot Sport EV i żółte zaciski hamulcowe.

Opel Mokka GSE
Opel Mokka GSE © Materiały prasowe | Opel Automobile GmbH

We wnętrzu dominuje szaro-czarna kolorystyka przełamana żółtymi i białymi detalami. Kierowca i pasażerowie korzystają ze sportowych foteli GSE pokrytych alcantarą. Sportową atmosferę podkreślają aluminiowe pedały i nowa, sportowa kierownica, spłaszczona u góry i dołu.

Cyfrowy kokpit oparto na 10-calowym ekranie, który przekazuje kluczowe dane dotyczące m.in. osiągów GSE, przeciążeń czy zarządzania baterią. Wygląd interfejsu wpisuje się w dynamiczny, sportowy styl tej wersji modelu.

  • Opel Mokka GSE
  • Opel Mokka GSE
  • Opel Mokka GSE
  • Opel Mokka GSE
  • Opel Mokka GSE
  • Opel Mokka GSE
  • Opel Mokka GSE
[1/7] Opel Mokka GSE Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Opel Automobile GmbH
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟