OMG! Opel prezentuje Mokkę GSE – najmocniejszy elektryk w historii marki
Cechujące się wysokimi osiągami, w pełni elektryczne modele Opla to te, które marka zapowiadała pod hasłem "OMG! GSE". Mokka GSE to pierwszy z nich.
Sercem Mokki GSE inspirowanej prototypem Mokka GSE Rally jest napęd elektryczny, który osiąga moc 207 kW (280 KM) i maksymalny moment obrotowy 345 Nm. Gwarantuje to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,9 s. Prędkość maksymalna 200 km/h czyni z Mokki GSE najszybszy w historii elektryczny model Opla.
To wciąż samochód o masie poniżej 1,6 tony, co na tle większości "elektryków" daje bardzo dobry stosunek masy do mocy. Energię zapewnia litowo-jonowy akumulator o pojemności 54 kWh. Wszystkie komponenty układu napędowego pochodzą wprost z prototypu GSE Rally.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Opel Mokka - jeszcze nie jestem taki stary
Samochód wyposażono w napęd na przednie koła z mechanicznym dyferencjałem o ograniczonym poślizgu Torsen. Zoptymalizowane podwozie z unikalnymi osiami i nowymi, podwójnymi amortyzatorami hydraulicznymi, układ kierowniczy i hamulce dostrojone według rajdowych standardów. Mają się sprawdzić nie tylko na torze, ale i podczas codziennej jazdy.
Samochód wyróżniają detale inspirowane prototypem rajdowym: elementy z żółto-czarnymi akcentami na karoserii, agresywnie zarysowane zderzaki czy 20-calowe felgi aluminiowe, które uzupełniają sportowe opony Michelin Pilot Sport EV i żółte zaciski hamulcowe.
We wnętrzu dominuje szaro-czarna kolorystyka przełamana żółtymi i białymi detalami. Kierowca i pasażerowie korzystają ze sportowych foteli GSE pokrytych alcantarą. Sportową atmosferę podkreślają aluminiowe pedały i nowa, sportowa kierownica, spłaszczona u góry i dołu.
Cyfrowy kokpit oparto na 10-calowym ekranie, który przekazuje kluczowe dane dotyczące m.in. osiągów GSE, przeciążeń czy zarządzania baterią. Wygląd interfejsu wpisuje się w dynamiczny, sportowy styl tej wersji modelu.