Opel Corsa-e w rajdowej wersji. Będzie elektryczny puchar

Opel jako pierwszy producent samochodów na świecie stworzył gotową rajdówkę na bazie samochodu elektrycznego, którą można kupić, a która w przyszłym roku wystartuje w pucharze samochodów akumulatorowych.

Opel Corsa-e to pierwszy samochód rajdowy na prąd jaki będzie można kupić i nim wystartować w specjalnie przygotowanym pucharze.Opel Corsa-e to pierwszy samochód rajdowy na prąd jaki będzie można kupić i nim wystartować w specjalnie przygotowanym pucharze.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

ADAC Opel e-Rally Cup – taką nazwę będzie nosił niemiecki markowy puchar samochodów elektrycznych, w których zawodnicy będą używać Cors-e. Samochód będzie miał swoją premierę podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego IAA we Frankfurcie. Opel Corsa-e od 2020 roku zastąpi pucharowego Adama na odcinkach rajdowych.

Seria ma się rozpocząć latem i zakończy się w 2021 roku po dziesięciu rundach. Początkowo puchar zostanie rozegrany w ramach Rajdowych Mistrzostw Niemiec i innych wybranych wydarzeń. Zostanie przygotowana także akademia dla młodych zawodników, której ukończenie da im przepustkę do Rajdowych Mistrzostw Europy Juniorów z nowym Oplem Corsą R2, którego dopiero zobaczymy.

Opel Corsa-e Rally
Opel Corsa-e Rally © fot. mat. prasowe

Opel Corsa-e Rally Car

Parametry silnika elektrycznego w samochodzie rajdowym nie będą zmieniane, zatem moc maksymalna to 136 KM, a moment obrotowy to 260 Nm. Oczywiście auto będzie wyposażone we wszystko to, czego potrzebuje Radówka, czyli m.in. klatkę bezpieczeństwa, system gaśniczy oraz homologowane fotele z pasami i kierownicę. Producent przewiduje wagę ok. 1400 kg.

Przewidywane jest dostarczenie piętnastu samochodów na potrzeby ADAC Opel e-Rally Cup w sezonie 2020/2021. Cena dla klientów Opel Motorsport ma być znacznie niższa niż 50 000 euro (netto).

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/7] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne