Opel Corsa-e w rajdowej wersji. Będzie elektryczny puchar

Opel jako pierwszy producent samochodów na świecie stworzył gotową rajdówkę na bazie samochodu elektrycznego, którą można kupić, a która w przyszłym roku wystartuje w pucharze samochodów akumulatorowych.

Opel Corsa-e to pierwszy samochód rajdowy na prąd jaki będzie można kupić i nim wystartować w specjalnie przygotowanym pucharze.Opel Corsa-e to pierwszy samochód rajdowy na prąd jaki będzie można kupić i nim wystartować w specjalnie przygotowanym pucharze.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

ADAC Opel e-Rally Cup – taką nazwę będzie nosił niemiecki markowy puchar samochodów elektrycznych, w których zawodnicy będą używać Cors-e. Samochód będzie miał swoją premierę podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego IAA we Frankfurcie. Opel Corsa-e od 2020 roku zastąpi pucharowego Adama na odcinkach rajdowych.

Seria ma się rozpocząć latem i zakończy się w 2021 roku po dziesięciu rundach. Początkowo puchar zostanie rozegrany w ramach Rajdowych Mistrzostw Niemiec i innych wybranych wydarzeń. Zostanie przygotowana także akademia dla młodych zawodników, której ukończenie da im przepustkę do Rajdowych Mistrzostw Europy Juniorów z nowym Oplem Corsą R2, którego dopiero zobaczymy.

Opel Corsa-e Rally
Opel Corsa-e Rally © fot. mat. prasowe

Opel Corsa-e Rally Car

Parametry silnika elektrycznego w samochodzie rajdowym nie będą zmieniane, zatem moc maksymalna to 136 KM, a moment obrotowy to 260 Nm. Oczywiście auto będzie wyposażone we wszystko to, czego potrzebuje Radówka, czyli m.in. klatkę bezpieczeństwa, system gaśniczy oraz homologowane fotele z pasami i kierownicę. Producent przewiduje wagę ok. 1400 kg.

Przewidywane jest dostarczenie piętnastu samochodów na potrzeby ADAC Opel e-Rally Cup w sezonie 2020/2021. Cena dla klientów Opel Motorsport ma być znacznie niższa niż 50 000 euro (netto).

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/7] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie