Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni

XC70 to niemal kultowa nazwa dla wielbicieli Volvo. Dotychczas była zarezerwowana dla uterenowionych kombi, ale zniknęła z rynku w 2016 roku wraz z ostatnimi egzemplarzami. Teraz wraca, choć w zupełnie innym wydaniu.

Nowe Volvo XC70Nowe Volvo XC70
Źródło zdjęć: © materiały prasowe | Volvo
Aleksander Ruciński

Nowe XC70 nie jest kombiakiem, lecz SUV-em, który właśnie zadebiutował w Chinach. Miejsce premiery jest nieprzypadkowe, gdyż to typowo chińska konstrukcja stanowiąca mieszankę rozwiązań stosowanych przez macierzysty koncern Geely. XC70 jest dostępne z hybrydowym napędem typu plug-in, oferującym do 180 km zasięgu na samym prądzie.

Szwedzi dołożyli wszelkich starań, by nadwozie nie pozostawiało wątpliwości, z jaką marką mamy do czynienia. Charakterystyczna dla nowych Volvo zamknięta osłona chłodnicy oraz nowoczesne reflektory LED nadają autu elegancki wygląd. Dodatkowo, panoramiczny dach i bezramkowe drzwi podkreślają jego nowoczesny charakter.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Audi Q5 vs Volvo XC60 - Polacy kochają je najbardziej

We wnętrzu jest już gorzej - minimalistycznie, ale niekoniecznie po szwedzku. Widać tu azjatyckie wpływy, gdyż kokpit do złudzenia przypomina ten z Geely EX5 Znajdziemy tu 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz 15,4-calowy system infotainment. Dodatkowe udogodnienia to podgrzewane tylne siedzenia i system audio Harman Kardon.

Model oferuje dwa warianty napędu. Wersja z napędem na przednie koła generuje 314 KM, co pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 8 sekund. Wariant z napędem na wszystkie koła oferuje aż 456 KM, co skraca czas przyspieszenia do 5,3 sekundy.

Nowe Volvo XC70
Nowe Volvo XC70 © materiały prasowe | Volvo

XC70 wyposażono w baterię o pojemnościach 21,2 kWh lub 39,6 kWh. Pierwsza pozwala na przejechanie do 116 km, a druga do 180 km na jednym ładowaniu. Dzięki funkcji szybkiego ładowania, bateria może być naładowana do 80 proc. w 23 minuty.

Volvo XC70 bazuje na nowej platformie Scalable Modular Architecture (SMA). Mierzy 4815 mm długości, 1890 mm szerokości, 1650 mm wysokości, a rozstaw osi to 2895 mm. Jest więc naprawdę sporym autem, choć wstępne dane dotyczące pojemności bagażnika (408 litrów) nieco rozczarowują.

Model jest już dostępny w przedsprzedaży w Chinach, a Volvo planuje wprowadzenie go na rynek europejski w przyszłości. Dokładna data pozostaje jednak nieznana.

  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
  • Nowe Volvo XC70
[1/58] Nowe Volvo XC70 Źródło zdjęć: materiały prasowe | Volvo
Wybrane dla Ciebie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc