Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
XC70 to niemal kultowa nazwa dla wielbicieli Volvo. Dotychczas była zarezerwowana dla uterenowionych kombi, ale zniknęła z rynku w 2016 roku wraz z ostatnimi egzemplarzami. Teraz wraca, choć w zupełnie innym wydaniu.
Nowe XC70 nie jest kombiakiem, lecz SUV-em, który właśnie zadebiutował w Chinach. Miejsce premiery jest nieprzypadkowe, gdyż to typowo chińska konstrukcja stanowiąca mieszankę rozwiązań stosowanych przez macierzysty koncern Geely. XC70 jest dostępne z hybrydowym napędem typu plug-in, oferującym do 180 km zasięgu na samym prądzie.
Szwedzi dołożyli wszelkich starań, by nadwozie nie pozostawiało wątpliwości, z jaką marką mamy do czynienia. Charakterystyczna dla nowych Volvo zamknięta osłona chłodnicy oraz nowoczesne reflektory LED nadają autu elegancki wygląd. Dodatkowo, panoramiczny dach i bezramkowe drzwi podkreślają jego nowoczesny charakter.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Audi Q5 vs Volvo XC60 - Polacy kochają je najbardziej
We wnętrzu jest już gorzej - minimalistycznie, ale niekoniecznie po szwedzku. Widać tu azjatyckie wpływy, gdyż kokpit do złudzenia przypomina ten z Geely EX5 Znajdziemy tu 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz 15,4-calowy system infotainment. Dodatkowe udogodnienia to podgrzewane tylne siedzenia i system audio Harman Kardon.
Model oferuje dwa warianty napędu. Wersja z napędem na przednie koła generuje 314 KM, co pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 8 sekund. Wariant z napędem na wszystkie koła oferuje aż 456 KM, co skraca czas przyspieszenia do 5,3 sekundy.
XC70 wyposażono w baterię o pojemnościach 21,2 kWh lub 39,6 kWh. Pierwsza pozwala na przejechanie do 116 km, a druga do 180 km na jednym ładowaniu. Dzięki funkcji szybkiego ładowania, bateria może być naładowana do 80 proc. w 23 minuty.
Volvo XC70 bazuje na nowej platformie Scalable Modular Architecture (SMA). Mierzy 4815 mm długości, 1890 mm szerokości, 1650 mm wysokości, a rozstaw osi to 2895 mm. Jest więc naprawdę sporym autem, choć wstępne dane dotyczące pojemności bagażnika (408 litrów) nieco rozczarowują.
Model jest już dostępny w przedsprzedaży w Chinach, a Volvo planuje wprowadzenie go na rynek europejski w przyszłości. Dokładna data pozostaje jednak nieznana.