Peterhansel może pojechać w Dakarze 2022 z Audi. Wszystko na to wskazuje

Kuba Przygoński w wywiadzie dla Autokultu zdradził, że wie, iż Stephane Peterhansel wystartuje w zespole Audi wraz z Carlosem Sainzem, a auto już istnieje. Choć nie jest to informacja oficjalna, to wszystko wskazuje na to, że jest wiarygodna.

Ten duet, czyli Peterhansel-Quandt, możemy w przyszłym roku zobaczyć w zespole Audi.Ten duet, czyli Peterhansel-Quandt, możemy w przyszłym roku zobaczyć w zespole Audi.
Źródło zdjęć: © fot. Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool
Marcin Łobodziński

Po pierwsze, Stephane Peterhansel po odniesieniu 14. tryumfu w Rajdzie Dakar wspomniał o przejściu na "nową technologię". Raczej nie miał na myśli zmianę buggy na samochód 4x4. I raczej nie jest kierowcą, któremu zależy na kolejnych zwycięstwach, bo sam przyznał, że "każdy rok jest taki sam", a jego rekord jest bezpieczny i nigdy nie zostanie pobity. Ciekawszym wyzwaniem dla niego może być start czymś absolutnie nowym, a tym będzie z pewnością auto elektryczne.

Druga rzecz to zespół, który przygotuje Audi do startu w Dakarze 2022. Jest to Q Motorsport GmbH założony przez Svena Quandta i jego dwóch synów: Thomasa i Tobiasa. Gwoli ścisłości, Sven Quandt to osoba, która prowadzi X-raid, czyli fabryczny zespół obsługujący buggy wystawiane pod marką Mini. To właśnie ta konstrukcja odniosła dzięki Peterhanselowi zwycięstwo w 2021 roku. Z Quandtem Peterhansel zdobył 4 ze swoich 8 dakarowych zwycięstw w samochodzie. Quandt i Peterhansel doskonale ze sobą współpracują i jest mało prawdopodobne, by Audi celowało w kierowców innych niż z najwyższej półki.

Audi w Dakarze 2022

Oficjalnie wiadomo, że Audi pojawi się na Dakarze w przyszłym roku z pojazdem hybrydowym, z napędem elektrycznym i generatorem prądu w postaci silnika benzynowego. Nie do końca wiadomo, czy silnik spalinowy też będzie odpowiadał za napęd. Tak czy inaczej ta koncepcja jest znana od wielu lat w samochodach produkcyjnych.

Choć Kuba Przygoński twierdzi, że Audi ma już gotowy pojazd, czyli prawdopodobnie testy już trwają, a na znanych trasach testowych pojawi się latem, to nie do końca wiadomo jeszcze, jak będzie wyglądał regulamin Dakaru 2022. Organizatorzy muszą poradzić sobie z różnicami pomiędzy buggy i samochodami 4x4, ale prawdopodobnie kategoria dla samochodów z napędem alternatywnym będzie zupełnie odrębną.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne