Peugeot odświeżył E-Riftera. Ma nową twarz i większy zasięg

Elektryczny kombivan przeszedł delikatny facelifting. Zmiany nie ograniczyły się wyłącznie do wyglądu.

Peugeot E-RifterPeugeot E-Rifter
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński
SKOMENTUJ

Stellantis odświeżył niedawno całą gamę pojazdów użytkowych. Teraz przyszedł czas na premiery ich osobowych wersji. Jako pierwszy światło dzienne ujrzał elektryczny Peugeot E-Rifter.

Francuzi zdecydowali się na podobne modyfikacje co w dostawczym E-Partnerze. Trzeba jednak przyznać, że w połączeniu z bardziej osobowym charakterem, zmiany zyskują na atrakcyjności.

E-Rifter zyskał mocno przeprojektowany przód z nową atrapą chłodnicy, ostro narysowanym zderzakiem i minimalistycznymi reflektorami LED podkreślonymi trzema modułami do jazdy dziennej.

Peugeot E-Rifter
Peugeot E-Rifter © Materiały prasowe

Uwagę przykuwają także dodatkowe osłony nadwozia nadające autu bardziej bojowy charakter. Towarzyszą im aluminiowe felgi dostępne w nowych wzorach czy nowe lakiery nadwozia — Sirkka Green oraz Kiama Blue.

Francuski kombivan po liftingu będzie dostępny w dwóch długościach nadwozia: 4,4 oraz 4,7 metra. Obie można zamawiać zarówno w pięcio-, jak i siedmioosobowej konfiguracji. Peugeot nie pochwalił się zdjęciami wnętrza, ale wiemy, że i tam zaszły pewne zmiany.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Rifter zyskał bowiem standardowe, 10-calowe multimedia, przeprojektowaną kierownicę i dodatkowe porty USB. Do dyspozycji kierowcy będzie też 18 systemów wsparcia opartych na 12 sensorach i kamerach.

Warto wspomnieć także o elektrycznym napędzie opartym na 136-konnym silniku i akumulatorze o pojemności 50 kWh. Doposażono go w nowy system odzyskiwania energii. Na pokładzie pojawiła się też pompa ciepła, co pozwoliło zwiększyć maksymalny zasięg z 280 do 320 km. Maksymalna obsługiwana moc ładowania wynosi natomiast 100 kW.

Ceny oraz dokładna specyfikacja na polski rynek na razie pozostają nieznane. Można jednak podejrzewać, że zmieni się to w najbliższych miesiącach.

  • Peugeot E-Rifter po liftingu
  • Peugeot E-Rifter po liftingu
  • Peugeot E-Rifter po liftingu
  • Peugeot E-Rifter po liftingu
  • Peugeot E-Rifter
  • Peugeot E-Rifter po liftingu
  • Peugeot E-Rifter po liftingu
  • Peugeot E-Rifter po liftingu
  • Peugeot E-Rifter po liftingu
  • Peugeot E-Rifter po liftingu
  • Peugeot E-Rifter po liftingu
  • Peugeot E-Rifter po liftingu
  • Peugeot E-Rifter po liftingu
  • Peugeot E-Rifter po liftingu
  • Peugeot E-Rifter
  • Peugeot E-Rifter po liftingu
[1/16] Peugeot E-Rifter po liftingu Źródło zdjęć: Materiały prasowe |

Wybrane dla Ciebie

Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców