Piąty elektryk Volkswagena zadebiutuje w 2023 roku. Będzie prawie jak Passat

Volkswagen oficjalnie potwierdził plany produkcji elektrycznego auta klasy średniej, zapowiedzianego konceptem ID. Vizzion. Samochód ma wyróżniać się ciekawą stylistyką, praktycznym charakterem i sporym zasięgiem. Jego nazwa raczej też nie będzie dla nikogo zaskoczeniem.

Wygląda naprawdę nieźle. Oby wersja produkcyjna była podobna.Wygląda naprawdę nieźle. Oby wersja produkcyjna była podobna.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Frank Welsch, który jest dyrektorem działu badań i rozwoju w Volkswagenie, udzielił niedawno wywiadu brytyjskiemu magazynowi "Autocar". Zdradził w nim kilka planów na przyszłość i potwierdził, że produkcyjna wersja konceptu ID. Vizzion będzie gotowa w 2023 roku.

Będzie to piąty elektryczny model w gamie Volkswagena. Nieoficjalnie wiadomo, że otrzyma nazwę ID.6 i dwie wersje nadwozia - liftbacka lub sedana oraz kombi. W kwestii zewnętrznych wymiarów auto przypominać ma Passata, choć ze znacznie przestronniejszą kabiną i ciekawszym, nowoczesnym designem.

Niemcy planują kilka wersji napędu różniące się mocą, liczbą silników i pojemnością akumulatorów. Standardowo ID.6 ma być tylnonapędówką, podczas gdy topowe wydania dostaną napęd na wszystkie koła. Welsch wspomniał też o osiągach mówiąc, że bazowe wydanie będzie przyspieszać do setki w około 8,5 sekundy. W przypadku ostrzejszych odmian będzie to natomiast nieco ponad 5 sekund.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Imponująco zapowiada się też zasięg na jednym ładowaniu. W wersji z baterią o pojemności 84 kWh ma on wynosić nawet 700 km. Jeśli dodamy do tego wsparcie dla ładowania mocą 200 kW okaże się, że po zaledwie 10 minutach przy szybkiej ładowarce zyskamy 230 km zasięgu.

Elektryczny volkswagen klasy średniej, tak jak inne modele marki zasilane prądem, będzie powstawał w niemieckiej fabryce w Emden. Zgodnie z planem, pierwsze egzemplarze opuszczą taśmy w 2023 roku.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek