Pierwszy kontakt: Volkswagen ID. Buzz - nie było wyjścia

W 1951 roku z taśm produkcyjnych zjechał chyba najbardziej rozpoznawalny osobowy van wszech czasów: Volkswagen Mikrobus Klasy Deluxe, czyli legendarny Bulli. Dziś jest wielki dzień, bo legenda powróciła. Przed wami ID. Buzz, zapraszam na film.

Mateusz Żuchowicz

Volkswagen ID. Buzz - prezentacja wideo

Pierwsza generacja, oznaczona jako T1, to marzenie wszystkich surferów i wyznawców ideologii "flower power", a kupno egzemplarza w dobrym stanie to wydatek wielokrotnie przewyższający kwotę nowego samochodu w latach produkcji. Chyba każdy fan motoryzacji chciałby mieć w garażu legendarnego Bulliego, bo ten samochód ma coś, co dziś jest bardzo rzadko spotykane. Ma duszę.

Kiedy podczas Detroit Motor Show w styczniu 2017 roku Volkswagen pokazał prototyp o nazwie ID. Buzz, który przenosił geny kultowego Volkswagena Bulliego w przyszłość o całe siedem dekad, musiało mieć miejsce nie lada poruszenie. Tak duże, że szefowie marki nie mieli wyboru – koncept musiał trafić do seryjnej produkcji.

I oto jestem w Hamburgu, gdzie już oficjalnie mogę pokazać wam seryjny produkt. To Volkswagen Bulli naszych czasów, czyli elektryczny ID. Buzz. Zapraszam was na krótką, póki co tylko statyczną prezentację.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy