Fiat bada możliwość włożenia spalinowego silnika do elektryka

Fiat może zainstalować silnik spalinowy w całkowicie elektrycznym wydaniu kultowego modelu 500.

Fiat 500 electricFiat 500 electric
Źródło zdjęć: © money.pl | Marcin Walków
Mateusz Lubczański

Fiat zwrócił się z zapytaniem do dostawców o przedstawienie prognoz cen produkcji 175 tys. pojazdów w zakładzie w Mirafiori. Pierwszy pisał o tym włoski tytuł "Il Corriere della Sera", potwierdził to również serwis Automotive News Europe.

Zakład wyprodukował w 2023 roku nieco ponad 77 tys. elektrycznych aut, tak samo jak w 2022 roku. Optymistyczny start sprzedaży elektryka napotkał jednak inflację i odcięcie od rządowych dopłat na tak istotnych rynkach jak np. Niemcy.

Z podanej, prognozowanej liczby 175 tys. sztuk, 100 tys. aut miałoby mieć pod maską litrowy silnik spalinowy wspierany przez układ miękkiej hybrydy. Decyzje w Fiacie mają dopiero zapaść.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Premiera wideo: nowy Volkswagen ID.7 Tourer.

Dorzucenie do oferty jednostki spalinowej może uspokoić włoskie związki zawodowe wobec niesatysfakcjonującego zainteresowania elektrycznymi wersjami, jak i pomóc w utrzymaniu krajowej produkcji na poziomie ponad miliona sztuk. "Stary" model 500 nie dostanie już liftingu, w przeciwieństwie do Pandy, która ma trzymać się silnika spalinowego do 2027 roku – co najmniej.

Pierwsze sztuki spalinowego 500e mogłyby wyjechać z fabryki już pod koniec 2025 roku.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem