Polestar 3 oficjalnie zapowiedziany. Wiemy, kiedy trafi na rynek

Polestar 3 to kolejny z modeli zapowiedzianych przez szwedzkiego producenta aut elektrycznych. Model łączący cechy SUV-a i coupe ruszy na podbój amerykańskiego rynku już w 2022 roku.

Na razie w pełnym kamuflażuNa razie w pełnym kamuflażu
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Polestar
Aleksander Ruciński

Polestar sukcesywnie rozbudowuje swoją gamę. Jedną z nowości zaplanowanych na 2022 rok jest model oznaczany cyfrą 3, który technicznie będzie miał sporo wspólnego z dwójką. Dostanie jednak ostrzej narysowane nadwozie z muskularnymi nadkolami i progami oraz wyższym prześwitem.

To modne ostatnio połączenie cech SUV-a i coupe ma zapewnić nie tylko ciekawą prezencję, ale i sporą przestrzeń w kabinie. Producent na razie jednak nie zdradza zbyt wielu szczegółów. Trudno też mówić o detalach, gdyż te skrzętnie przykryto kamuflażem.

Wiadomo, że Polestar 3 będzie produkowany w amerykańskiej fabryce w Charleston. Tej samej, z której ma wyjeżdżać nowe Volvo XC90. Zgodnie z planem produkcja elektryka ma ruszyć jeszcze w przyszłym roku. Miejsce nie jest przypadkowe, gdyż marka wiąże spore nadzieje właśnie z USA.

Linia boczna zapowiada się dynamicznie
Linia boczna zapowiada się dynamicznie © mat. prasowe / Polestar

Thomas Ingenlat, prezes Polestara, zdradził że 3 będzie autem z dwoma rzędami siedzeń i rozwiniętymi technologiami autonomicznej jazdy. Dostępne będą uboższe konfiguracje z jednym motorem oraz bogatsze, AWD, z dwoma silnikami.

Obecnie pojazdy marki Polestar można kupić na 14 rynkach. Do 2023 roku liczba ta ma jednak wzrosnąć do co najmniej 30. Śmiałe są też plany sprzedażowe, które dziś wynoszą 29 tys. egzemplarzy rocznie. Za 3 lata ma być to 10 razy więcej.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie