Polski samochód elektryczny dla logistyki. Debiut jeszcze w tym roku

Elimen E-VN1 to pierwszy polski samochód elektryczny stworzony z myślą o branży logistycznej. Charakteryzuje się wysoką ładownością i sporym zasięgiem. Na rynek ma trafić jeszcze w tym roku.

Praktycznośc ponad wszystko. Mimo niewielkich wymiarów autko jest w stanie zabrać na pokład spory ładunek.Praktycznośc ponad wszystko. Mimo niewielkich wymiarów autko jest w stanie zabrać na pokład spory ładunek.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Wersja, która była właściwie gotowa do seryjnej produkcji ujrzała światło dzienne już dość dawno, bo 5 czerwca 2018 roku, podczas Międzynarodowego Forum Energetyka i Środowisko. Teraz projekt wkracza w ostatnią fazę rozwoju. Zgodnie z zapewnieniami producenta, ma być gotowy do końca bieżącego roku.

Samochód elektryczny dla logistyki - tak promowany jest Elimen E-VN1. Do jego budowy wykorzystano głównie kompozyty, co w połączeniu z niewielkimi wymiarami owocuje niską masą własną. Ta z kolei przekłada się na imponującą ładowność i bardzo przyzwoity zasięg.

Osiągi nie są oszałamiające - prędkość maksymalna to tylko 60 km/h. Powinny okazać się jednak wystarczające w mieście oraz na magazynowych placach. Jedno ładowanie wystarcza na przejechanie aż 300 km. Biorąc pod uwagę charakter pojazdu - pełna bateria powinna wystarczyć nawet na kilka dni użytkowania.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Jeszcze większe wrażenie robi maksymalna ładowność. Elimen E-VN1 jest w stanie zabrać na pokład nawet 800 kg, dzięki czemu powinien świetnie sprawdzić się jako transport np. w logistyce magazynowej lub auto dla kuriera, który porusza się w ciasnych, miejskich aglomeracjach. Producent liczy też na zainteresowanie samorządów. Tym bardziej, że ustawa o elektromobilności nakłada na administrację obowiązek sukcesywnej wymiany floty na pojazdy elektryczne.

Polski samochód elektryczny dla logistyki będzie oferowany w trzech wersjach nadwozia: zabudowanej, jako pickup oraz otwartej do zabudowy indywidualnej. Więcej szczegółów powinniśmy poznać już za kilka miesięcy, gdy pojazd będzie całkowicie gotowy do seryjnej produkcji.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy