Polski samochód elektryczny dla logistyki. Debiut jeszcze w tym roku

Elimen E-VN1 to pierwszy polski samochód elektryczny stworzony z myślą o branży logistycznej. Charakteryzuje się wysoką ładownością i sporym zasięgiem. Na rynek ma trafić jeszcze w tym roku.

Praktycznośc ponad wszystko. Mimo niewielkich wymiarów autko jest w stanie zabrać na pokład spory ładunek.Praktycznośc ponad wszystko. Mimo niewielkich wymiarów autko jest w stanie zabrać na pokład spory ładunek.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Wersja, która była właściwie gotowa do seryjnej produkcji ujrzała światło dzienne już dość dawno, bo 5 czerwca 2018 roku, podczas Międzynarodowego Forum Energetyka i Środowisko. Teraz projekt wkracza w ostatnią fazę rozwoju. Zgodnie z zapewnieniami producenta, ma być gotowy do końca bieżącego roku.

Samochód elektryczny dla logistyki - tak promowany jest Elimen E-VN1. Do jego budowy wykorzystano głównie kompozyty, co w połączeniu z niewielkimi wymiarami owocuje niską masą własną. Ta z kolei przekłada się na imponującą ładowność i bardzo przyzwoity zasięg.

Osiągi nie są oszałamiające - prędkość maksymalna to tylko 60 km/h. Powinny okazać się jednak wystarczające w mieście oraz na magazynowych placach. Jedno ładowanie wystarcza na przejechanie aż 300 km. Biorąc pod uwagę charakter pojazdu - pełna bateria powinna wystarczyć nawet na kilka dni użytkowania.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Jeszcze większe wrażenie robi maksymalna ładowność. Elimen E-VN1 jest w stanie zabrać na pokład nawet 800 kg, dzięki czemu powinien świetnie sprawdzić się jako transport np. w logistyce magazynowej lub auto dla kuriera, który porusza się w ciasnych, miejskich aglomeracjach. Producent liczy też na zainteresowanie samorządów. Tym bardziej, że ustawa o elektromobilności nakłada na administrację obowiązek sukcesywnej wymiany floty na pojazdy elektryczne.

Polski samochód elektryczny dla logistyki będzie oferowany w trzech wersjach nadwozia: zabudowanej, jako pickup oraz otwartej do zabudowy indywidualnej. Więcej szczegółów powinniśmy poznać już za kilka miesięcy, gdy pojazd będzie całkowicie gotowy do seryjnej produkcji.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇