Polski samochód elektryczny dla logistyki. Debiut jeszcze w tym roku
Elimen E-VN1 to pierwszy polski samochód elektryczny stworzony z myślą o branży logistycznej. Charakteryzuje się wysoką ładownością i sporym zasięgiem. Na rynek ma trafić jeszcze w tym roku.
29.08.2019 | aktual.: 13.03.2023 13:58
Wersja, która była właściwie gotowa do seryjnej produkcji ujrzała światło dzienne już dość dawno, bo 5 czerwca 2018 roku, podczas Międzynarodowego Forum Energetyka i Środowisko. Teraz projekt wkracza w ostatnią fazę rozwoju. Zgodnie z zapewnieniami producenta, ma być gotowy do końca bieżącego roku.
Samochód elektryczny dla logistyki - tak promowany jest Elimen E-VN1. Do jego budowy wykorzystano głównie kompozyty, co w połączeniu z niewielkimi wymiarami owocuje niską masą własną. Ta z kolei przekłada się na imponującą ładowność i bardzo przyzwoity zasięg.
Osiągi nie są oszałamiające - prędkość maksymalna to tylko 60 km/h. Powinny okazać się jednak wystarczające w mieście oraz na magazynowych placach. Jedno ładowanie wystarcza na przejechanie aż 300 km. Biorąc pod uwagę charakter pojazdu - pełna bateria powinna wystarczyć nawet na kilka dni użytkowania.
Jeszcze większe wrażenie robi maksymalna ładowność. Elimen E-VN1 jest w stanie zabrać na pokład nawet 800 kg, dzięki czemu powinien świetnie sprawdzić się jako transport np. w logistyce magazynowej lub auto dla kuriera, który porusza się w ciasnych, miejskich aglomeracjach. Producent liczy też na zainteresowanie samorządów. Tym bardziej, że ustawa o elektromobilności nakłada na administrację obowiązek sukcesywnej wymiany floty na pojazdy elektryczne.
Polski samochód elektryczny dla logistyki będzie oferowany w trzech wersjach nadwozia: zabudowanej, jako pickup oraz otwartej do zabudowy indywidualnej. Więcej szczegółów powinniśmy poznać już za kilka miesięcy, gdy pojazd będzie całkowicie gotowy do seryjnej produkcji.