2-litrowy silnik i 652 KM. Mercedes-AMG zapowiada nowe C63 i nie tylko

Mercedes-AMG pochwalił się planami na zelektryfikowaną przyszłość. Podczas oficjalnej konferencji prasowej zaprezentował nowy napęd E-Performance, który zasili ostre modele marki. Szczególnie ciekawie zapowiada się 650-konne C63.

Przyszłość AMG stoi pod znakiem elektryfikacji.Przyszłość AMG stoi pod znakiem elektryfikacji.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / AMG
Aleksander Ruciński

O ambitnych planach hybrydyzacji AMG wiadomo już od jakiegoś czasu. Dopiero teraz jednak producent oficjalnie pochwalił się szczegółami. Czekają nas co najmniej dwie spektakularne premiery, szokujące mocą uzyskaną z połączenia dwóch rodzajów napędu.

Pierwszą z propozycji przedstawionych przez Niemców jest GT73e. Sam samochód jest już nam znany - to AMG GT 4-door Coupe, który doczeka się topowego, zelektryfikowanego wydania, zapewniającego oszałamiające 816 KM mocy i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry pozwolą podobno osiągać setkę w czasie poniżej 3 sekund.

Będzie to możliwe dzięki połączeniu 4-litrowego, podwójnie doładowanego V8 z dodatkowym generatorem zamontowanym przy tylnej osi. Silnik elektryczny połączony z baterią o pojemności 6,1 kWh ma zapewnić 95 KM dodatkowej, stałej mocy lub 204 KM dostępnej chwilowo w roli 10-sekundowego "dopalacza". Ta imponująca konstrukcja powstała przy udziale inżynierów fabrycznego zespołu Mercedesa z Formuły 1.

GT73e - technikalia
GT73e - technikalia © mat. prasowe / AMG

Czy da się to czymkolwiek przebić? Oczywiście, gdyż AMG ma dla nas kolejną, jeszcze bardziej imponującą propozycję. Mowa o planowanym, zupełnie nowym wcieleniu modelu C63 AMG, które mimo 4-cylindrowego silnika o pojemności zaledwie 2 litrów ma zapewniać aż 652 KM mocy. Oczywiście również dzięki hybrydzie plug-in.

Pod maskę trafi jednostka znana z modelu A45, która dzięki nowej turbosprężarce ma sama w sobie krzesać ponad 440 KM, a w połączeniu z elektrycznym zestawem aż 650 KM. Napęd trafiałby oczywiście na wszystkie 4 koła. Pierwsze 4-cylindrowe C63 w historii może więc okazać się przy okazji najszybszym.

C63 AMG - technikalia
C63 AMG - technikalia © mat. prasowe / AMG

Detale poznamy niebawem - GT73e ma być gotowe w najbliższych miesiącach, a nowe C63 pod koniec 2021 roku. Już dziś jednak wyraźnie widać, że AMG zamierza oprzeć swoją przyszłość na mocnych hybrydach, które nie tylko pozwolą obniżyć średnią emisję spalin, ale i zauważalnie poprawić osiągi.

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki