2-litrowy silnik i 652 KM. Mercedes-AMG zapowiada nowe C63 i nie tylko

Mercedes-AMG pochwalił się planami na zelektryfikowaną przyszłość. Podczas oficjalnej konferencji prasowej zaprezentował nowy napęd E-Performance, który zasili ostre modele marki. Szczególnie ciekawie zapowiada się 650-konne C63.

Przyszłość AMG stoi pod znakiem elektryfikacji.Przyszłość AMG stoi pod znakiem elektryfikacji.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / AMG
Aleksander Ruciński

O ambitnych planach hybrydyzacji AMG wiadomo już od jakiegoś czasu. Dopiero teraz jednak producent oficjalnie pochwalił się szczegółami. Czekają nas co najmniej dwie spektakularne premiery, szokujące mocą uzyskaną z połączenia dwóch rodzajów napędu.

Pierwszą z propozycji przedstawionych przez Niemców jest GT73e. Sam samochód jest już nam znany - to AMG GT 4-door Coupe, który doczeka się topowego, zelektryfikowanego wydania, zapewniającego oszałamiające 816 KM mocy i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry pozwolą podobno osiągać setkę w czasie poniżej 3 sekund.

Będzie to możliwe dzięki połączeniu 4-litrowego, podwójnie doładowanego V8 z dodatkowym generatorem zamontowanym przy tylnej osi. Silnik elektryczny połączony z baterią o pojemności 6,1 kWh ma zapewnić 95 KM dodatkowej, stałej mocy lub 204 KM dostępnej chwilowo w roli 10-sekundowego "dopalacza". Ta imponująca konstrukcja powstała przy udziale inżynierów fabrycznego zespołu Mercedesa z Formuły 1.

GT73e - technikalia
GT73e - technikalia © mat. prasowe / AMG

Czy da się to czymkolwiek przebić? Oczywiście, gdyż AMG ma dla nas kolejną, jeszcze bardziej imponującą propozycję. Mowa o planowanym, zupełnie nowym wcieleniu modelu C63 AMG, które mimo 4-cylindrowego silnika o pojemności zaledwie 2 litrów ma zapewniać aż 652 KM mocy. Oczywiście również dzięki hybrydzie plug-in.

Pod maskę trafi jednostka znana z modelu A45, która dzięki nowej turbosprężarce ma sama w sobie krzesać ponad 440 KM, a w połączeniu z elektrycznym zestawem aż 650 KM. Napęd trafiałby oczywiście na wszystkie 4 koła. Pierwsze 4-cylindrowe C63 w historii może więc okazać się przy okazji najszybszym.

C63 AMG - technikalia
C63 AMG - technikalia © mat. prasowe / AMG

Detale poznamy niebawem - GT73e ma być gotowe w najbliższych miesiącach, a nowe C63 pod koniec 2021 roku. Już dziś jednak wyraźnie widać, że AMG zamierza oprzeć swoją przyszłość na mocnych hybrydach, które nie tylko pozwolą obniżyć średnią emisję spalin, ale i zauważalnie poprawić osiągi.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach