WAŻNE
TERAZ

Dwulecie Koalicji 15 października. Prof. Antoni Dudek: To Tusk jest problemem

Porsche pokazuje potencjał e-paliwa. Napędza nawet wiekowe modele

Porsche podczas swojego festiwalu Rennsport Reunion 7 przygotowało wiele atrakcji, nowinek i ciekawostek zarówno dla fanów, jak i świata motoryzacji. Jednym z najważniejszych punktów jest pokaz możliwości tworzonego przez Niemców e-paliwa.

Porsche 356 napędzane e-paliwemPorsche 356 napędzane e-paliwem
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Porsche
Kamil Niewiński

Wiele osób uważa, że przyszłością przemysłu motoryzacyjnego nie są samochody elektryczne czy wodorowe. Nadziei nie tylko na zrównoważoną mobilność, ale również na przetrwanie klasycznych silników spalinowych bez szkody dla środowiska upatruje się w paliwach syntetycznych. Mają one emitować minimalne ilości dwutlenku węgla (a w najlepszym przypadku nie emitować go w ogóle), a ich produkcja byłaby neutralna dla środowiska.

Ogromne nadzieje w tym typie napędu pokłada Porsche, które już od dłuższego czasu prowadzi autorskie prace nad e-paliwami. Posiada nawet swoją własną fabrykę w Chile, gdzie prowadzone są intensywne badania nad możliwością wykorzystania syntetycznych paliw na masową skalę w perspektywie kilkunastu, a nawet kilku lat. 

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Porsche Taycan - Porsche naszych czasów?

Podczas swojego wydarzenia Rennsport Reunion 7 organizowanego na znanym amerykańskim torze Laguna Seca w Monterey w Kalifornii, Porsche chce pokazać możliwości e-paliw. Nie chodzi tu jednak o osiągi czy zasięg, bowiem w tych aspektach dokonania są znane. Główne wątpliwości dotyczące nowej generacji paliw budzi bowiem ich zgodność z silnikami starszej generacji czy tymi bardziej wyczynowymi, wyczulonymi na zmiany mieszanki.

Porsche 356 napędzane e-paliwem
Porsche 356 napędzane e-paliwem © Materiały prasowe | Porsche

W tym momencie na scenę wchodzą jednak Niemcy, którzy swoje e-paliwa mają zamiar wykorzystać w rywalizujących na torze autach wyścigowych, a nawet… w pierwszym prototypie modelu 356 - pierwszego auta w historii marki Porsche. Pokazuje to realny potencjał e-paliw. Jeżeli ustawodawcy również go zauważą, mogą one naprawdę zmienić zasady gry w branży motoryzacyjnej.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem