Porsche Taycan może brzmieć bardziej rasowo. Opcja kosztuje 1387 zł

Porsche Taycan to bez wątpienia emocjonujące auto o wspaniałych osiągach. Z uwagi na swój elektryczny napęd może jednak rozczarowywać brzmieniem, a właściwie jego brakiem. Jeśli nie chcecie, by wasz egzemplarz brzmiał jak domowy odkurzacz, Porsche ma dla was ciekawą i relatywnie niedrogą opcję.

Taycan powoli zadomawia się na rynku.Taycan powoli zadomawia się na rynku.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Sztucznie poprawiony dźwięk silnika nie jest niczym nowym. Takie rozwiązanie od lat stosuje się z powodzeniem w wielu pojazdach o sportowym charakterze. Znajdziecie je w prawie każdym ostrzejszym hatchbacku ze spalinowym napędem. Rasowy dźwięk stanowiący akompaniament do oryginalnego brzmienia zazwyczaj wydobywa się z głośników systemu audio lub jest prowadzony spod maski do wnętrza specjalnie zaprojektowanymi kanałami.

Jeśli takie urządzenia sprawdzają się w podkręcaniu brzmienia typowo spalinowych i nieźle brzmiących silników, w przypadku pojazdów elektrycznych mogą okazać się jeszcze bardziej przydatne. Większość kierowców, nawet tych korzystających z dobrodziejstw ekologicznego napędu, woli zapewne emocjonujący, agresywny dźwięk niż jednostajny szum tak typowy dla pojazdów elektrycznych.

Porsche jak przystało na typowo sportową markę, udostępnia swoim klientom możliwość skorzystania z ciekawej opcji, która czyni brzmienie elektrycznego Taycana znacznie przyjemniejszym dla ucha. Znajdziemy ją nawet w oficjalnym internetowym konfiguratorze, w zakładce "Układ napędowy/podwozie". Opcja o nazwie "Sportowy dźwięk silnika Porsche Electric Sport Sound" została wyceniona na 1387,50 zł. Biorąc pod uwagę, że za samo auto trzeba wyłożyć 653 006,20 zł, nie jest to wygórowana kwota.

Opcję znajdziecie w zakładce Układ napędowy/podwozie
Opcję znajdziecie w zakładce Układ napędowy/podwozie © Konfigurator Porsche

Co ważne, system zmienia brzmienie pojazdu nie tylko w kabinie, ale i na zewnątrz. Nie wiemy jak dokładnie działa, choć podejrzewamy po prostu wykorzystanie głośników i odpowiedniego oprogramowania. Rasowy dźwięk można w każdej chwili wyłączyć przy pomocy Porsche Communication Management (PCM). Na oficjalnej stronie Porsche, możecie bliżej zapoznać się z tym ciekawym rozwiązaniem, a nawet posłuchać jak brzmi elektryczny silnik Taycana z wykorzystaniem Electric Sport Sound.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona