Porsche zelektryfikuje całą swoją gamę. Całą, poza jednym modelem

Porsche z jednej strony bardzo mocno angażuje się w rozwój paliw syntetycznych, zaś z drugiej zbroi swoją gamę aut elektrycznych. Potwierdzono jednak, że jeden model na zawsze pozostanie samochodem spalinowym.

Porsche 911 GT3 z Pakietem Touring (2023)Porsche 911 GT3 z Pakietem Touring (2023)
Źródło zdjęć: © Autokult | Mariusz Zmysłowski
Kamil Niewiński

Porsche zdaje się naprawdę dobrze rozumieć termin "dywersyfikacja". Niemcy mocno angażują się w rozwój elektrycznej motoryzacji. Na dodatek przewidują oni, że do 2030 r. aż 80 proc. sprzedawanych przez nich aut będzie napędzanych właśnie prądem. Równocześnie jednak Porsche prężnie rozwija paliwa syntetyczne i naciska na Unię Europejską, by zalegalizowała sprzedaż aut napędzanych nimi po 2035 roku.

Na rynku już od kilku lat bardzo dobrze radzi sobie Taycan, a wielkimi krokami nadchodzi elektryczna odmiana modelu Macan. Następnie swoją wersję EV ma otrzymać 718, a potem Cayenne. Finalnie swoje elektryczne wydania będą miały praktycznie wszystkie auta z gamy, a ostatecznie przejdą one na wykorzystywanie wyłącznie napędu elektrycznego. No właśnie, słowa "praktycznie wszystkie" robią tu kolosalną różnicę.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

911 czy 911? Wybór wcale nie jest oczywisty

Karl Dums, team leader projektu e-paliw Porsche, jasno zasygnalizował w rozmowie z Reutersem, że Porsche 911 będzie wyjątkiem od elektryfikacji.

- Naszą strategią jest w pierwszej kolejności przejście na elektromobilność, a 911 będziemy produkować tak długo, jak to tylko możliwe z wykorzystaniem silnika spalinowego - powiedział Dums.

W 2022 r. Porsche 911 odpowiadało za 13 proc. sprzedanych samochodów niemieckiej marki. Prawdziwa ikona motoryzacji z pewnością będzie tym modelem, który potencjalnie zyska najwięcej z rozpowszechnienia się paliw syntetycznych. Słowa Dumsa mogą bowiem wskazywać na to, że jeżeli 911 będzie miała przed sobą albo przejście na napęd elektryczny, albo zniknięcie z rynku, to druga droga jest bardziej prawdopodobna.

Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇