Porsche zelektryfikuje całą swoją gamę. Całą, poza jednym modelem

Porsche z jednej strony bardzo mocno angażuje się w rozwój paliw syntetycznych, zaś z drugiej zbroi swoją gamę aut elektrycznych. Potwierdzono jednak, że jeden model na zawsze pozostanie samochodem spalinowym.

Porsche 911 GT3 z Pakietem Touring (2023)Porsche 911 GT3 z Pakietem Touring (2023)
Źródło zdjęć: © Autokult | Mariusz Zmysłowski
Kamil Niewiński

Porsche zdaje się naprawdę dobrze rozumieć termin "dywersyfikacja". Niemcy mocno angażują się w rozwój elektrycznej motoryzacji. Na dodatek przewidują oni, że do 2030 r. aż 80 proc. sprzedawanych przez nich aut będzie napędzanych właśnie prądem. Równocześnie jednak Porsche prężnie rozwija paliwa syntetyczne i naciska na Unię Europejską, by zalegalizowała sprzedaż aut napędzanych nimi po 2035 roku.

Na rynku już od kilku lat bardzo dobrze radzi sobie Taycan, a wielkimi krokami nadchodzi elektryczna odmiana modelu Macan. Następnie swoją wersję EV ma otrzymać 718, a potem Cayenne. Finalnie swoje elektryczne wydania będą miały praktycznie wszystkie auta z gamy, a ostatecznie przejdą one na wykorzystywanie wyłącznie napędu elektrycznego. No właśnie, słowa "praktycznie wszystkie" robią tu kolosalną różnicę.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

911 czy 911? Wybór wcale nie jest oczywisty

Karl Dums, team leader projektu e-paliw Porsche, jasno zasygnalizował w rozmowie z Reutersem, że Porsche 911 będzie wyjątkiem od elektryfikacji.

- Naszą strategią jest w pierwszej kolejności przejście na elektromobilność, a 911 będziemy produkować tak długo, jak to tylko możliwe z wykorzystaniem silnika spalinowego - powiedział Dums.

W 2022 r. Porsche 911 odpowiadało za 13 proc. sprzedanych samochodów niemieckiej marki. Prawdziwa ikona motoryzacji z pewnością będzie tym modelem, który potencjalnie zyska najwięcej z rozpowszechnienia się paliw syntetycznych. Słowa Dumsa mogą bowiem wskazywać na to, że jeżeli 911 będzie miała przed sobą albo przejście na napęd elektryczny, albo zniknięcie z rynku, to druga droga jest bardziej prawdopodobna.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie