Przyszłość Fiata jest elektryczna. Szef marki zapowiada rewolucję po 2025 roku

Ogrody na dachu fabryki i stopniowe przejście na prąd od 2025 roku to najważniejsze zmiany ogłoszone przez Oliviera Françoisa w oficjalnym komunikacie prasowym. Na pierwszy ogień pójdą modele 500 i Panda, które już niebawem mogą całkowicie pożegnać się ze spalinowym napędem.

Nowy Fiat 500Nowy Fiat 500
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Fiat
Aleksander Ruciński

Dyrektor generalny Fiata Olivier François spotkał się ze znanym architektem Stefano Boerim, by podyskutować o potrzebie zmian, które mogłyby wpłynąć pozytywnie na stan środowiska i krajobraz, szczególnie ten miejski. Jak się okazuje, włoska marka zamierza mocno zaangażować się w procesy, które w przyszłości mają zaowocować znaczącym obniżeniem emisji CO2 w największych aglomeracjach Europy.

"Jak najszybsze wprowadzenie na rynek aut elektrycznych, które nie będą kosztować więcej niż spalinowe jest naszym obowiązkiem. Badamy obszar zrównoważonej mobilności dostępnej dla każdego - to nasz największy projekt. Chcemy, by w latach 2025-2030 gama modeli stopniowo stała się w pełni elektryczna. Dla Fiata będzie to naprawdę radykalna zmiana" - powiedział Olivier François.

Czy to oznacza, że wszystkie auta z Turynu wyprodukowane po 2030 roku będą miały wtyczkę? To możliwe, tym bardziej, że 2030 na niektórych rynkach ma być granicznym terminem wycofania nowych aut spalinowych. Przykładem jest choćby Wielka Brytania.

Obecnie hitowym elektrykiem Fiata jest nowa pięćsetka. Za jakiś czas dołączy do niej również kolejna generacja Pandy. Jeśli jednak Włosi chcą podejść do tematu poważnie, potrzebują kolejnych modeli. Niewykluczone, że w związku z przynależnością do koncernu Stellantis, pożyczą technologię od PSA, przyspieszając elektryfikację marki.

Na tym jednak nie koniec - Fiat zamierza bowiem również uczynić bardziej zielonymi swoje fabryki i biura, czego efekty zobaczymy już niebawem. "Legendarny tor na dachu dawnej fabryki Lingotto w Turynie zmieni się w spektakularny ogród składający się z 28 tysięcy roślin. To wkład w rewitalizację naszego domu, Turynu" - dodaje François.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie