Przyszłość Fiata jest elektryczna. Szef marki zapowiada rewolucję po 2025 roku

Ogrody na dachu fabryki i stopniowe przejście na prąd od 2025 roku to najważniejsze zmiany ogłoszone przez Oliviera Françoisa w oficjalnym komunikacie prasowym. Na pierwszy ogień pójdą modele 500 i Panda, które już niebawem mogą całkowicie pożegnać się ze spalinowym napędem.

Nowy Fiat 500Nowy Fiat 500
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Fiat
Aleksander Ruciński

Dyrektor generalny Fiata Olivier François spotkał się ze znanym architektem Stefano Boerim, by podyskutować o potrzebie zmian, które mogłyby wpłynąć pozytywnie na stan środowiska i krajobraz, szczególnie ten miejski. Jak się okazuje, włoska marka zamierza mocno zaangażować się w procesy, które w przyszłości mają zaowocować znaczącym obniżeniem emisji CO2 w największych aglomeracjach Europy.

"Jak najszybsze wprowadzenie na rynek aut elektrycznych, które nie będą kosztować więcej niż spalinowe jest naszym obowiązkiem. Badamy obszar zrównoważonej mobilności dostępnej dla każdego - to nasz największy projekt. Chcemy, by w latach 2025-2030 gama modeli stopniowo stała się w pełni elektryczna. Dla Fiata będzie to naprawdę radykalna zmiana" - powiedział Olivier François.

Czy to oznacza, że wszystkie auta z Turynu wyprodukowane po 2030 roku będą miały wtyczkę? To możliwe, tym bardziej, że 2030 na niektórych rynkach ma być granicznym terminem wycofania nowych aut spalinowych. Przykładem jest choćby Wielka Brytania.

Obecnie hitowym elektrykiem Fiata jest nowa pięćsetka. Za jakiś czas dołączy do niej również kolejna generacja Pandy. Jeśli jednak Włosi chcą podejść do tematu poważnie, potrzebują kolejnych modeli. Niewykluczone, że w związku z przynależnością do koncernu Stellantis, pożyczą technologię od PSA, przyspieszając elektryfikację marki.

Na tym jednak nie koniec - Fiat zamierza bowiem również uczynić bardziej zielonymi swoje fabryki i biura, czego efekty zobaczymy już niebawem. "Legendarny tor na dachu dawnej fabryki Lingotto w Turynie zmieni się w spektakularny ogród składający się z 28 tysięcy roślin. To wkład w rewitalizację naszego domu, Turynu" - dodaje François.

Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥