Renault będzie w pełni elektryczną marką w Europie. Znamy termin

Renault oficjalnie dołącza do grona marek, które wyznaczyły ostateczny termin przejścia na elektromobilność w Europie. Potwierdził to sam szef, Luca de Meo, przy okazji zdradzając konkretną datę transformacji.

Zoe to elektryczny hit. Renault chce mieć w ofercie więcej takich autZoe to elektryczny hit. Renault chce mieć w ofercie więcej takich aut
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Aleksander Ruciński

CEO Renault, Luca de Meo, zdradził szczegóły podczas niedawnej konferencji prasowej w centrum technicznym pod Paryżem. Przede wszystkim poinformował o planach marki na przyszłość. Ta, jak nietrudno się domyślić, stoi pod znakiem elektromobilności. Przynajmniej w Europie.

Zgodnie z zapowiedzią de Meo najpóźniej w 2030 roku oferta Renault dla klientów ze Starego Kontynentu będzie ograniczona wyłącznie do modeli z napędem elektrycznym. To spora zmiana w stosunku do wcześniejszych zapowiedzi, w których była mowa o 90 proc. gamy.

Wytrychem Renault pozwalającym sprzedawać pojazdy spalinowe dłużej, pozostanie jednak Dacia. "Mamy plan B w postaci Dacii, która też zostanie zelektryfikowana, lecz w ostatnim możliwym momencie i z zachowaniem uczciwych cen" - powiedział Luca de Meo.

Decyzja jest bez wątpienia podyktowana planami UE dotyczącymi znaczącego ograniczenia sprzedaży aut spalinowych, a nawet zakazu ich rejestracji po 2035 roku. Krokiem pośrednim ma być wprowadzenie w 2025 roku restrykcyjnych norm emisji spalin Euro 7, które będą wyzwaniem dla producentów aut spalinowych. Niewykluczone, że przyczynią się też do kolejnych wzrostów cen.

Marki takie jak Peugeot, Fiat, Opel, Ford czy Renault postanowiły więc skierować maksimum środków na elektromobilność, zapowiadając całkowite odejście od silników spalinowych w Europie.

"Mamy obowiązek uczestniczenia w transformacji, która ma na celu uczynienie Europy neutralną węglowo" - stwierdził de Meo, podsumowując decyzję.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie