Shell uruchamia sieć ładowarek w Europie Środkowej i Wschodniej. Zaskakują dużą mocą

Infrastruktura niezbędna do obsługi pojazdów elektrycznych z każdym rokiem sukcesywnie się rozwija, czego przykładem jest projekt Shella. Do końca 2021 roku firma zamierza udostępnić 100 punktów ładowania, w tym superszybkie stacje Ionity.

Ładowarki Shell Ionity działają już na Węgrzech. Niebawem zobaczymy je w Polsce.Ładowarki Shell Ionity działają już na Węgrzech. Niebawem zobaczymy je w Polsce.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Nic dziwnego, że firma oferująca paliwa płynne stawia na rozwój elektromobilności. Przedstawiciele Shella są świadomi, że właśnie tak wygląda przyszłość. Poza tym sprzedaż paliw stanowi jedynie część zysków stacji benzynowych. Większość klientów, którzy przyjadą naładować swoje auto, w międzyczasie kupi kawę i przekąski oraz oczywiście zapłaci za ładowanie.

Stacja benzynowa to idealne miejsce na postój w trasie, więc decyzja o rozmieszczeniu punktów ładowania właśnie w takich lokalizacjach jest w pełni zrozumiała. Shell zamierza do końca 2021 roku udostępnić aż 100 punktów ładowania w Europie Środkowo-Wschodniej. Co ważne, 21 z nich będzie wyposażonych w bardzo szybkie ładowarki Ionity pozwalające zasilać baterie mocą 350 kW.

Pierwszy taki obiekt działa już przy węgierskiej autostradzie M7 w pobliżu Balatonu. Znajdziemy tam 4 superszybkie ładowarki. Kolejne punkty powstaną m.in. w Czechach, na Słowacji, w Słowenii oraz w Polsce. Ekspansja Shella rozpoczęła się na Węgrzech, bo to właśnie ten kraj jest największym rynkiem zbytu dla samochodów elektrycznych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Firma uruchomiła tam też swoją usługę Shell Recharge z ładowarkami o mocy 50 kW. Za jedną sesję ładowania Shell pobiera kwotę 1925 HUF, co stanowi równowartość 25 złotych.

Również polskie koncerny paliwowe dostrzegają potrzeby nowej grupy klientów, jaką są właściciele aut napędzanych prądem, przyczyniając się tym samym do rozwoju elektromobilności. Ładowarki samochodów można spotkać na wybranych stacjach Orlenu i Lotosu. Cieszy fakt, że koncerny paliwowe nie postrzegają prądu jako zagrożenia dla własnego biznesu, lecz widzą w nim alternatywę i potencjalny zysk.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach