Shell uruchamia sieć ładowarek w Europie Środkowej i Wschodniej. Zaskakują dużą mocą

Infrastruktura niezbędna do obsługi pojazdów elektrycznych z każdym rokiem sukcesywnie się rozwija, czego przykładem jest projekt Shella. Do końca 2021 roku firma zamierza udostępnić 100 punktów ładowania, w tym superszybkie stacje Ionity.

Ładowarki Shell Ionity działają już na Węgrzech. Niebawem zobaczymy je w Polsce.Ładowarki Shell Ionity działają już na Węgrzech. Niebawem zobaczymy je w Polsce.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Nic dziwnego, że firma oferująca paliwa płynne stawia na rozwój elektromobilności. Przedstawiciele Shella są świadomi, że właśnie tak wygląda przyszłość. Poza tym sprzedaż paliw stanowi jedynie część zysków stacji benzynowych. Większość klientów, którzy przyjadą naładować swoje auto, w międzyczasie kupi kawę i przekąski oraz oczywiście zapłaci za ładowanie.

Stacja benzynowa to idealne miejsce na postój w trasie, więc decyzja o rozmieszczeniu punktów ładowania właśnie w takich lokalizacjach jest w pełni zrozumiała. Shell zamierza do końca 2021 roku udostępnić aż 100 punktów ładowania w Europie Środkowo-Wschodniej. Co ważne, 21 z nich będzie wyposażonych w bardzo szybkie ładowarki Ionity pozwalające zasilać baterie mocą 350 kW.

Pierwszy taki obiekt działa już przy węgierskiej autostradzie M7 w pobliżu Balatonu. Znajdziemy tam 4 superszybkie ładowarki. Kolejne punkty powstaną m.in. w Czechach, na Słowacji, w Słowenii oraz w Polsce. Ekspansja Shella rozpoczęła się na Węgrzech, bo to właśnie ten kraj jest największym rynkiem zbytu dla samochodów elektrycznych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Firma uruchomiła tam też swoją usługę Shell Recharge z ładowarkami o mocy 50 kW. Za jedną sesję ładowania Shell pobiera kwotę 1925 HUF, co stanowi równowartość 25 złotych.

Również polskie koncerny paliwowe dostrzegają potrzeby nowej grupy klientów, jaką są właściciele aut napędzanych prądem, przyczyniając się tym samym do rozwoju elektromobilności. Ładowarki samochodów można spotkać na wybranych stacjach Orlenu i Lotosu. Cieszy fakt, że koncerny paliwowe nie postrzegają prądu jako zagrożenia dla własnego biznesu, lecz widzą w nim alternatywę i potencjalny zysk.

Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯