Škoda Enyaq Laurin & Klement debiutuje z większą mocą, zasięgiem i luksusowym wnętrzem

Elektryczny SUV Škody w końcu doczekał się topowego wydania Laurin & Klement, które – poza bogatym wyposażeniem i luksusowym charakterem – przynosi również wiele poprawek technicznych.

Škoda Enyaq Laurin & KlementŠkoda Enyaq Laurin & Klement
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Škoda
Aleksander Ruciński
4

Debiut wersji Laurin & Klement można więc uznać za coś w rodzaju wstępu do technicznego liftingu. Mocniejszy napęd i wydajniejszy akumulator w przyszłości trafią bowiem także do zwykłych odmian Enyaqa oraz Enyaqa Coupe. Pierwszeństwo ma jednak wersja luksusowa.

Wzmocniony elektryczny napęd generuje teraz 285 KM mocy. I to zarówno w odmianie z napędem na tył, jak i w dwusilnikowej wersji AWD. Wydaje się, że można więcej, ale jest to wynik celowego zdławienia z wykorzystaniem oprogramowania.

Nowością jest też większy akumulator, który w Enyaqu 80 zapewnia do 570 km zasięgu zamiast dotychczasowych 540 km. Osiągi też nie rozczarowują – 6,7 sekundy do setki to wystarczająca wartość w rodzinnym SUV-ie.

Luksus w czeskim wydaniu
Luksus w czeskim wydaniu © Materiały prasowe | Škoda

Nowością, która debiutuje w odmianie Laurin & Klement, jest system wstępnego podgrzewania akumulatorów, pozwalający skrócić czas ładowania. Dzięki niemu zasilimy akumulator od 10 do 80 proc. pojemności w około 30 minut. Oczywiście pod warunkiem korzystania z odpowiednio mocnej ładowarki.

Jak przystało na wydanie L & K, auto kusi także luksusowym charakterem. W kabinie znajdziemy m.in. skórzane fotele z wentylacją i masażem, najlepsze wyposażenie, a także oznaczenia wersji. Z zewnątrz topową wersję poznamy z kolei po chromowanych wstawkach, podświetlanym grillu czy felgach o specjalnym wzorze.

Enyaq Laurin & Klement pojawi się w salonach w najbliższych miesiącach. Wówczas poznamy ceny i szczegółową specyfikację.

  • Škoda Enyaq Laurin & Klement
  • Škoda Enyaq Laurin & Klement
  • Luksus w czeskim wydaniu
  • Škoda Enyaq Laurin & Klement
  • Škoda Enyaq Laurin & Klement
  • Škoda Enyaq Laurin & Klement
  • Škoda Enyaq Laurin & Klement
  • Škoda Enyaq Laurin & Klement
  • Škoda Enyaq Laurin & Klement
  • Škoda Enyaq Laurin & Klement
  • Škoda Enyaq Laurin & Klement
  • Škoda Enyaq Laurin & Klement
  • Škoda Enyaq Laurin & Klement
[1/13] Škoda Enyaq Laurin & Klement Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Škoda

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas