Škoda Enyaq RS iV ma 300 KM i sportowe zacięcie. Napęd już skądś znamy

Volkswagen ma ID.4 GTX, a Škoda w końcu doczekała się Enyaqa RS iV. To szybsza, bardziej aerodynamiczna i atrakcyjniejsza wizualnie wersja elektrycznego SUV-a.

Škoda Enyaq RS iVŠkoda Enyaq RS iV
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Škody w odmianach RS łączą praktyczność z nutą sportowych emocji. W przypadku elektrycznego Enyaqa, na dwa sposoby. Wcześniej poznaliśmy dynamicznie wystylizowaną wersję Coupe, a teraz przyszedł czas na RS-a w standardowym nadwoziu.

Pomijając różnice w kształtach tyłu, Czesi zdecydowali się tu na podobne zabiegi, co przekłada się na wizualną atrakcyjność i stosunkowo mocny napęd, znany od dłuższego czasu z Volkswagena ID.4 GTX.

Kierowca ma do dyspozycji 300 KM mocy i 460 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co przekłada się na pierwszą setkę w 6,5 sekundy i 180 km/h prędkości maksymalnej.

Škoda Enyaq RS iV
Škoda Enyaq RS iV © Materiały prasowe

Nieźle wygląda też kwestia zasięgu. Akumulator o pojemności 82 kWh pozwoli pokonać maksymalnie 500 km na jednym ładowaniu. Co ważne, ładować można mocą 135 kW, co oznacza uzupełnienie baterii od 10 do 80 proc. w około 36 minut.

Poza przyzwoitymi parametrami, Enyaq RS iV wyróżnia się także atrakcyjnym wizualnie i skutecznym pakietem aerodynamicznym (współczynnik oporu to 0,234), matrycowym oświetleniem LED czy felgami o specjalnym wzorze dostępnymi w rozmiarze 20 lub 21 cali.

Trudno przeoczyć również wyrazistą kolorystykę, z lakierem Mamba Green na czele i szarym wnętrzem rozweselonym zielonymi dodatkami - zarówno w postaci przeszyć jak i ambientowego oświetlenia. Nie brakuje również czarnej podsufitki i imitacji włókna węglowego nadających sportowy klimat.

Nowe wydanie Enyaqa trafi do salonów na początku przyszłego roku. Ceny na razie pozostają nieznane. Można jednak spodziewać się pułapu wspomnianego Volkswagena ID.4 GTX wycenianego na minimum 260 190 zł.

  • Škoda Enyaq RS iV
  • Škoda Enyaq RS iV
  • Škoda Enyaq RS iV
  • Škoda Enyaq RS iV
  • Škoda Enyaq RS iV
  • Škoda Enyaq RS iV
  • Škoda Enyaq RS iV
  • Škoda Enyaq RS iV
  • Škoda Enyaq RS iV
  • Škoda Enyaq RS iV
  • Škoda Enyaq RS iV
  • Škoda Enyaq RS iV
  • Škoda Enyaq RS iV
  • Škoda Enyaq RS iV
  • Škoda Enyaq RS iV
  • Škoda Enyaq RS iV
[1/16] Škoda Enyaq RS iV Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem