WAŻNE
TERAZ

Likwidacja MAP, dwa nowe resorty. Nadchodzi rekonstrukcja rządu

Smart Concept No.1 zapowiada przyszłość marki. Trochę chińską

Premiera koncepcyjnego smarta z napędem elektrycznym jest zapowiedzią nowej rodziny i nowej generacji aut tej marki. Choć kojarzy się ona z maleńkimi autkami, to No. 1 mały nie jest. Przynajmniej nie tak, jak poprzednie modele. A to nie wszystko.

Smart No. 1Smart No. 1
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Żuchowicz
Marcin Łobodziński

Już nie taki mały, bo mierzący blisko 4,3 m długości Smart Concept No. 1 ma w sobie coś, a właściwie bardzo dużo z marki Mercedes-Benz. Wystarczy popatrzeć na niego z tyłu, by dostrzec klasyczne linie SUV-ów marki matki. Pudełkowe nadwozie od razu przywodzi na myśl Mercedesa GLB. Jeśli chodzi o kształt deski rozdzielczej, to tu też nie ma wątpliwości skąd czerpano pomysły.

Smart No. 1
Smart No. 1 © fot. Mateusz Żuchowicz

Oczywiście na tę chwilę to jedynie koncept, który pokazuje kierunek, w jakim Smart będzie podążał w najbliższej przyszłości. Będą to pojazdy elektryczne dopasowane do potrzeb klientów, czyli koniec z lekko niedorzecznymi pomysłami, jakie miały miejsce do tej pory.

Nowy crossover Smarta może mieć jak koncept rozstaw osi 2,75 m, zatem przestrzeni w kabinie nie zabraknie żadnemu z czterech pasażerów. Smart zapewnia, że o dynamikę jazdy i poziom bezpieczeństwa klienci też martwić się nie muszą.

Nowe smarty będą korzystały z platformy dla pojazdów elektrycznych firmy Geely. Centralny komputer ma zarządzać każdym obszarem samochodu, a w 75 proc. aktualizacje systemów będą się odbywały zdalnie.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/16] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii