Smart Concept No.1 zapowiada przyszłość marki. Trochę chińską

Premiera koncepcyjnego smarta z napędem elektrycznym jest zapowiedzią nowej rodziny i nowej generacji aut tej marki. Choć kojarzy się ona z maleńkimi autkami, to No. 1 mały nie jest. Przynajmniej nie tak, jak poprzednie modele. A to nie wszystko.

Smart No. 1Smart No. 1
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Żuchowicz
Marcin Łobodziński

Już nie taki mały, bo mierzący blisko 4,3 m długości Smart Concept No. 1 ma w sobie coś, a właściwie bardzo dużo z marki Mercedes-Benz. Wystarczy popatrzeć na niego z tyłu, by dostrzec klasyczne linie SUV-ów marki matki. Pudełkowe nadwozie od razu przywodzi na myśl Mercedesa GLB. Jeśli chodzi o kształt deski rozdzielczej, to tu też nie ma wątpliwości skąd czerpano pomysły.

Smart No. 1
Smart No. 1 © fot. Mateusz Żuchowicz

Oczywiście na tę chwilę to jedynie koncept, który pokazuje kierunek, w jakim Smart będzie podążał w najbliższej przyszłości. Będą to pojazdy elektryczne dopasowane do potrzeb klientów, czyli koniec z lekko niedorzecznymi pomysłami, jakie miały miejsce do tej pory.

Nowy crossover Smarta może mieć jak koncept rozstaw osi 2,75 m, zatem przestrzeni w kabinie nie zabraknie żadnemu z czterech pasażerów. Smart zapewnia, że o dynamikę jazdy i poziom bezpieczeństwa klienci też martwić się nie muszą.

Nowe smarty będą korzystały z platformy dla pojazdów elektrycznych firmy Geely. Centralny komputer ma zarządzać każdym obszarem samochodu, a w 75 proc. aktualizacje systemów będą się odbywały zdalnie.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/16] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie