Smart wróci w formie, jaką wszyscy znamy. Trwają testy nowego modelu

Smart pokazał pierwsze zdjęcia modelu #2 – następcy kultowego ForTwo. Dwumiejscowy elektryk ma zadebiutować pod koniec przyszłego roku i stać się najtańszym modelem marki, poniżej #1, #3 i nowego #5.

Testy nowego Smarta #2Testy nowego Smarta #2
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Smart
Filip Buliński

Odkąd Smart wpadł w ręce Chińczyków, tożsamość marki zmieniła się nie do poznania. Znany niegdyś z małych, poręcznych, miejskich aut producent, przestawił się na znacznie większe crossovery wyłącznie na prąd. Teraz Smart, za sprawą współpracy Geely i Mercedesa, wróci do korzeni i pokaże duchowego następcę ForTwo, który zostanie oznaczony #2.

Pierwszy kontakt z Audi Concept C. Kamil Łabanowicz pokazuje przyszłość marki

Samochód ma bazować na nowej platformie Electric Compact Architecture (ECA), z której skorzysta także następca ForFoura. Obecnie trudno powiedzieć, jak będzie wyglądał nowy samochód, bowiem zakamuflowany model na pierwszych ujawnionych zdjęciach wygląda jak poprzednik. Nie ma w tym jednak nic nadzwyczajnego - wielu producentów testując nowe rozwiązania wykorzystuje nadwozia dotychczasowych aut. Tym niemniej producent potwierdził zbliżone proporcje następcy do historycznego miejskiego malucha.

Choć marka nie odsłoniła jeszcze finalnego projektu nadwozia, zapowiada, że #2 dostanie "świeżą tożsamość" autorstwa Mercedesa, przy zachowaniu charakterystycznej formy. Smart potwierdza układ dwuosobowy, dwoje drzwi i napęd na tył, czyli konfigurację znaną z oryginału. Punktem obowiązkowym ma być także znana z poprzednika niewielka średnica zawracania.

Testy nowego Smarta #2
Testy nowego Smarta #2 © Materiały prasowe | Smart

Dirk Adelmann, europejski szef Smarta, przyznał, że zaprojektowanie takiego małego auta, by w sprzedaży było tanie, nie jest łatwym zadaniem, dlatego kluczowe było stworzenie skalowalnej platformy, która znajdzie zastosowanie także w innych modelach. Na razie detale techniczne pozostają nieznane, ale pewne jest, że #2 będzie wyłącznie elektryczny. Premiera nowego Smarta zaplanowana jest na II połowę 2026 r.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Aygo X – sztuka miniaturyzacji
Pierwsza jazda: Toyota Aygo X – sztuka miniaturyzacji
Elektryczna Toyota wjeżdża do Polski. Znamy zasięg i ceny
Elektryczna Toyota wjeżdża do Polski. Znamy zasięg i ceny
Będzie nowy Ford F-150 Lightning, ale w innej formie, niż do tej pory
Będzie nowy Ford F-150 Lightning, ale w innej formie, niż do tej pory
Więcej hybryd, mniej elektryków. Ford ogłasza plan na 2030
Więcej hybryd, mniej elektryków. Ford ogłasza plan na 2030
Volkswagen ID. Polo coraz bliżej. Niemcy zdradzili szczegóły taniego elektryka
Volkswagen ID. Polo coraz bliżej. Niemcy zdradzili szczegóły taniego elektryka
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯