Spore zmiany w Volvo. Przetasowania na wysokich stanowiskach

Volvo stoi obecnie u progu ogromnej transformacji w producenta wyłącznie aut elektrycznych. Start nowej ery nie należy do najłatwiejszych i nie powinno w tym kontekście dziwić to, że Szwedzi zdecydowali się na odświeżenie swojej kadry kierowniczej.

Volvo EX30Volvo EX30
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volvo
Kamil Niewiński

Ostatnie miesiące niosły nam naprawdę wiele informacji o Volvo zarówno z tej dobrej, jak i złej strony dla szwedzkiego producenta. Nowy flagowiec marki, elektryczny EX90, rozchodził się jak ciepłe bułeczki, dopóki był dostępny do rezerwowania, lecz jego rynkowa premiera została już dwukrotnie przesunięta. Dodatkowo w ramach cięcia kosztów Volvo zwolniło już 1300 pracowników.

Z drugiej strony ofensywa modelowa Szwedów zaczyna przyspieszać — za nami kilka premier, a jeszcze w 2023 r. czekają nas kolejne. Wiele mówi się również o planach na 2024 r. Nowa era w historii producenta powoli więc się rozkręca, chociaż trzeba przyznać, że jeżeli nowe Volvo będzie sukcesem, to ten sukces rodzi się w bólach. Być może dlatego marka uznała, że w jej szeregach potrzeba świeżej krwi.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volvo XC40 P8 Recharge: pierwszy test pierwszego elektryka Szwedów

Koncern postanowił powiększyć skład Zespołu Zarządzającego Grupy (GMT), który teraz liczy sobie aż 15 osób. Podlega on jedynie głównemu Zespołowi Zarządzającemu. W gronie nowych osób pojawiły się osoby z przeszłością w branży motoryzacyjnej, jak Stellantis czy Renault (Francesca Gamboni), działające wcześniej w firmach tworzących oprogramowanie (Alwin Bakkenes) czy nawet w takich markach, jak kosmetyczne L’Oreal (Gretchen Saegh-Fleming).

Jakie stanowiska zaś zostały przez te osoby objęte?

  • Alwin Bakkenes (szef inżynierii oprogramowania)
  • Elisabeth Barrie (szefowa komercyjnego działu cyfrowego)
  • Francesca Gamboni (szefowa ds. zakupów i łańcucha dostaw)
  • Helena Bergstrom Pilo (szefowa ds. jakości)
  • Gretchen Saegh-Fleming (globalna szefowa marketingu)

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie