Swoim BMW zapłacisz za prąd. W Monachium chcą być pierwsi

Podpinasz swój samochód do ładowarki i ładujesz. Osoby, które nie korzystają z elektryków, pewnie tak to sobie wyobrażają. Rzeczywistość jest jednak zupełnie inna. Trzeba mieć karty od poszczególnych dostawców lub aplikacje. Dlatego producenci walczą o to, by zmienić ten system.

BMW już teraz oferuje klientom korzystne warunki ładowania na stacjach IonityBMW już teraz oferuje klientom korzystne warunki ładowania na stacjach Ionity
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Marcin Łobodziński

Funkcja Plug&Charge (podłącz i ładuj) u większości operatorów ładowarek ma być dostępna od połowy 2023 roku i BMW chce być z tym pierwsze. To funkcja umożliwiająca klientom ładowanie pojazdu z publicznych stacji bez konieczności użycia karty lub aplikacji, wybierania odpowiedniego operatora. Uwierzytelnienie do rozpoczęcia ładowania oraz do rozliczenia odbędzie się automatycznie poprzez wymianę danych pomiędzy pojazdem a stacją ładowania.

Już teraz BMW jest pierwszym producentem samochodów, który zintegrował funkcjonalność multikonta z ofertą Plug&Charge. Dzięki temu klienci mogą przechowywać w pojeździe cyfrowo swoje indywidualne umowy na energię do zasilania pojazdu od co najmniej pięciu różnych dostawców i w wygodny sposób korzystać ze stacji ładowania tych operatorów.

To w praktyce oznacza, że ładowanie samochodu ma być łatwiejsze niż tankowanie spalinowego. Nie trzeba będzie jak do tej pory wybierać konkretnej ładowarki, do której ma się kartę, aplikację, umowę. Dodatkową zaletą jest to, że samochód nie potrzebuje komunikacji z internetem, co jest oczywiście wymagane przy użyciu aplikacji.

Obecnie poszczególni producenci używają już funkcji Plug&Charge, ale tylko z jednym, wybranym dostawcą energii. Dla użytkownika jest to o tyle problem, że jeśli nie znajdzie odpowiedniej ładowarki, to albo jedzie dalej, albo i tak musi używać konkretnego sposobu autoryzacji do innej. Tak już teraz mają klienci BMW, Tesli czy też Forda.

Volkswagen też to wprowadzi, ale na razie nie wiadomo kiedy

Również Volkswagen pracuje nad podobnym rozwiązaniem, które zostanie wprowadzone wraz z softem 3.1, choć obecnie trwają prace nad 3.0. Zatem trzeba będzie jeszcze poczekać i na razie nie wiadomo, czy wyprzedzi w tym BMW.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć