Tak wygląda pierwsze maserati na prąd. Po 2030 roku nie będzie innych

Maserati zaprezentowało oficjalne zdjęcia swojego pierwszego, w pełni elektrycznego auta. To GranTurismo Folgore, które zapoczątkuje zupełnie nową erę dla marki dotychczas kojarzonej wyłącznie z napędem spalinowym.

Maserati GranTurismo Folgore - jeszcze w kamuflażuMaserati GranTurismo Folgore - jeszcze w kamuflażu
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Maserati
Aleksander Ruciński

GranTurismo Folgore to nic innego jak czteromiejscowe coupe, które - jak nietrudno się domyślać - jest następcą GranTurismo z lat 2007-2019. Nowa odsłona nawiązuje do poprzednika stylistycznie, ale stanowi zupełnie nową konstrukcję dostosowaną również do zasilania prądem. W planach są jednak także silniki spalinowe.

Nowy model będzie najprawdopodobniej łabędzim śpiewem benzynowych coupe z trójzębem na masce. Włosi zapowiedzieli bowiem, że do 2025 roku chcą mieć elektryczną wersję każdego z oferowanych modeli, a 5 lat później ograniczyć się wyłącznie do zasilania prądem.

GranTurismo Folgore ma być nie tylko pierwszym elektrykiem marki, ale i najmocniejszym, drogowym autem, jakie kiedykolwiek oferowała. Nieoficjalnie wiadomo, że silniki wygenerują ponad 650 KM mocy, a niektóre źródła mówią nawet o 1200 KM, w co aż trudno uwierzyć. Tak czy inaczej, Folgore ma osiągać setkę w czasie poniżej 2,5 sekundy. W planach jest też wersja z 3-litrowym V6, a może nawet V8.

Maserati GranTurismo Folgore - jeszcze w kamuflażu
Maserati GranTurismo Folgore - jeszcze w kamuflażu © mat. prasowe / Maserati

Na szczegóły musimy jeszcze poczekać, podobnie jak na oficjalną datę premiery. Włosi przyzwyczaili już nas do opóźnień w tej kwestii. Z pewnością jednak warto być cierpliwym, gdyż GranTurismo Folgore zapowiada się bardzo emocjonująco.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie