Tańszy elektryk z Korei. Kia podała ceny modelu EV3

Kia rozbudowuje ofertę swoich samochodów elektrycznych o najmniejszy model w gamie. EV3 to kompaktowy crossover, który znalazł sposób, aby zarówno powalczyć w kategorii cen, jak i zasięgu.

Kia EV3Kia EV3
Źródło zdjęć: © Kia
Szymon Jasina

EV3 to nie jest pierwsze podejście Kii do tematu elektrycznych aut segmentu kompaktowego. Już mieliśmy model Soul w wersji na prąd. Jednak tutaj do gry wchodzi platforma E-GMP, która jest podstawą wszystkich elektryków koreańskiego koncernu (aż do ogromnej Kii EV9), a także nazwa podkreślająca przynależność do nowej rodziny. Jest jednak jedna różnica, gdyż Kia EV3 to pierwszy model na tej platformie, w którym zastosowano instalację 400 V zamiast 800 V. Oznaczać to będzie wolniejsze ładowanie, choć i tak producent obiecuje płaską krzywą ładowania, co ma przełożyć się na uzupełnienie energii od 10 do 80 proc. w 29 min. Ale wiadomo, że w tej klasie liczy się cena.

I tu Koreańczycy podeszli do tematu dwutorowo. Tak jak jest tylko jedna wersja napędowa oferująca 204 KM i 283 Nm, tak są dwie, mocno różniące się odmiany bateryjne. Podstawowy akumulator trakcyjny ma pojemność 58,3 kWh, natomiast większy 81,4 kWh. Wg producenta pierwszy ma zapewniać zasięg 414-436 km, natomiast drugi 563-605 km i tą topową wartością przebijać ma wszystkich konkurentów w segmencie kompaktowym (jak VW ID.3 czy Volvo EX30). Czy faktycznie na pierwszy rzut oka nie do końca opływowy crossover uzyska taki wynik? Przekonamy się niedługo podczas testu.

Kia EV3
Kia EV3 © Kia

Cennik Kii EV3 obejmuje cztery wersje wyposażeniowe. Pierwsze trzy (Air, Earth i Business Line) dostępne są z obiema pojemnościami akumulatora, natomiast topowa GT Line tylko z większą baterią. Najtańsza odmiana kosztuje 166 900 zł, co pokazuje, że dzięki mniejszej pojemności akumulatora udało się obniżyć cenę (większy wymaga dopłaty 18 tys. zł). Natomiast topowa to wydatek 222 400 zł.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Rodzinny Samochód Roku Wirtualnej Polski - KIA EV9

Z akumulatorem 58,3 kWh:

  • Air - 166 900 zł,
  • Earth - 179 400 zł,
  • Business Line - 191 400 zł.

Z akumulatorem 81,4 kWh:

  • Air - 184 900 zł,
  • Earth - 197 400 zł,
  • Business Line - 209 400 zł,
  • GT Line - 222 400 zł.
Kia EV3
Kia EV3 © Kia

Wyposażenie odmiany Air zawiera m.in.: siedem poduszek powietrznych, asystenta utrzymania pasa ruchu, aktywny tempomat, tylną kamerę, kluczyk zbliżeniowy, panoramiczny potrójny wyświetlacz.

Wersja Earth ma dodatkowo m.in.: elektrochromatyczne lusterko wsteczne, podgrzewane fotele przednie i kierownica, technologię umożliwiającą zasilanie urządzeń zewnętrznych (V2L) i pojazdów (V2V), indukcyjną ładowarkę telefonu z chłodzeniem.

Kia EV3
Kia EV3 © Kia

Wersja Business Line ma dodatkowo m.in.: asystenta jazdy na autostradzie i dodatkowe systemy bezpieczeństwa, 19-calowe felgi aluminiowe, fotel kierowcy regulowany elektrycznie, HUD, wegańską tapicerkę skórzaną.

Wersja GT Line ma dodatkowo m.in.: pompę ciepła (w innych odmianach wydającą dopłaty 4 tys. zł), kamery 360 stopni, nagłośnienie Harman Kardon, elementy stylistyczne wnętrza i nadwozia GT Line.

Wybrane dla Ciebie

Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny