Tesla po cichu poprawiła Model 3 Long Range. Teraz ma ponad 600 km zasięgu

Tesla Model 3 z największym zasięgiem zajedzie teraz jeszcze dalej. Nie mówiąc nic, producent poprawił wynik w wersji Long Range o 34 km. Wcześniej w ten sam sposób rozszerzył listę wyposażenia standardowego o podgrzewaną kierownicę.

Tesla Model 3 w wersji sprzed liftingu (na zdjęciu) oferowała 560 km zasięguTesla Model 3 w wersji sprzed liftingu (na zdjęciu) oferowała 560 km zasięgu
Źródło zdjęć: © Fot. Michał Zieliński
Michał Zieliński

Tesla nie czeka z liftingami na wprowadzanie poprawek do swoich aut. Tak też było w tym przypadku. Krótko po pokazaniu odświeżonego Modelu 3 Amerykanie wprowadzili do konfiguratora poprawioną wersję Long Range. Zmiana jest jedna i dotyczy zasięgu. Wcześniej wynosił on 580 km wg homologacji WLTP, teraz jest to imponujące 614 km.

Producent nie ogłaszał nigdzie tej informacji, dlatego nie wiemy, w jaki sposób udało się uzyskać dodatkowe 34 km. Czy to kwestia poprawionych akumulatorów? A może zmiana dotyczy oprogramowania, dzięki czemu auto stało się jeszcze wydajniejsze? Trudno powiedzieć. Wiadomo jednak, że cena została taka sama i ciągle wynosi 244 990 zł.

Również osiągi nie uległy poprawie, choć tutaj naprawdę nie ma na co narzekać. Model 3 w wersji Long Range ma dwa silniki elektryczne, które napędzają obie osie. Sprint do setki zajmuje 4,4 s, a prędkość maksymalna została ustalona na 233 km/h. To wszystko w rodzinnym sedanie, który ma prawie 2,9 m rozstawu osi i dwa kufry o łącznej pojemności ponad 540 l.

To jednak nie pierwsza "cicha poprawka" dla Tesli Model 3 w 2021 roku. Wcześniej producent dorzucił do auta podgrzewaną kierownicę. Plotki o tej zmianie krążyły przez kilka miesięcy, a niektórzy klienci nawet znajdowali tę opcję w swoich samochodach. Teraz sprawa jest prosta i każdy, kto wybiera wersję Long Range lub Performance, dostaje to udogodnienie w standardzie.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie