WAŻNE
TERAZ

Dwulecie Koalicji 15 października. Prof. Antoni Dudek: To Tusk jest problemem

Test: Ford Mustang Mach-e GT vs Mach 1 – gdyby tylko nie nazwa

Kiedy marzy wam się Ford, który ma powyżej 400 KM, 4,4 s do setki, jednorazowo przejedzie około 500 KM, a przy tym będzie przyciągał wzrok na ulicy i nie stać was na Forda GT, to oczywistym wyborem staje się Ford Mustang Mach. Tylko od niedawna rodzi się pytanie. Mach1, czy Mach-e GT?

Mateusz Żuchowicz

Ford Mustang Mach-e GT vs Ford Mustang Mach 1- test wideo

Elektryczny Mustang od początku wzbudzał wiele kontrowersji. Głównie przez to, jak został nazwany. Nowy Mustang stał się samochodem, który łączy w sobie wszystkie tak bardzo znienawidzone przez petrolheadów cechy. Jest nie tylko elektryczny, ale także jest SUV-em. Trzeba jednak powiedzieć wprost. Jeśli zapomni się o tej nazwie i popatrzy się na ten samochód z perspektywy samej maszyny, to Ford stworzył naprawdę dobry samochód.

Odmiana GT posiada dwa silniki elektryczne i baterię o pojemności 98 kWh brutto, czyli 91 kWh netto. Maksymalna moc, z jaką możecie ładować ten samochód to 150 kW, natomiast nie oszukujmy się, takich ładowarek jest niewiele. Zakładając jednak, że macie dostęp do takiej ładowarki, to supercharger naładuje waszego mustanga do 80 proc. w około 50 min. Oczywiście możecie ten samochód ładować również z wallbaxa i zajmie to około 6h, a z gniazdka około 26,5 h.

Nazwa to jednak nie wszystko, bo te samochody łączy o wiele więcej. Obydwa samochody mają 4,7 m długości, obydwa około 1,9 m szerokości, obydwa przyspieszają do 100 km/h na godzinę w 4,4 s. Idziemy dalej, bo kolejną identyczną rzeczą jest tak naprawdę zasięg. Deklarowany dystans, jaki przejedzie Mach1 na jednym tankowaniu to 491 km, natomiast Mach -e na jednym ładowaniu ma przejechać 487 km. To co, pora na pojedynek? Zapraszam na test wideo.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem