Test: VW ID.Buzz – pojechałem nim do Szwajcarii

VW ID.Buzz to nowoczesna interpretacja kultowego Volkswagena Transportera T1, który jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych samochodów na świecie. Jego następca ma spore szanse na podobną popularność, o czym przekonałem się podczas podróży do Szwajcarii.

Maciej Gomułka

VW ID.Buzz – test wideo

Nowe wcielenie "ogórka" jest napędzane wyłącznie prądem. To sprawiło, że przez chwilę miałem obawy, że podróżując autostradami, będę musiał dość często z nich zjeżdżać w poszukiwaniu punktów ładowania. Byłem jednak miło zaskoczony, że na trasie prowadzącej z Frankfurtu do szwajcarskiej miejscowości Locarno szybkie ładowarki były rozmieszczone co kilkadziesiąt kilometrów.

Egzemplarz ID.Buzza, którym podróżowałem, miał moc 204 KM oraz dysponował akumulatorem o pojemności 82 kWh, co teoretycznie miało się przełożyć na zasięg ponad 400 km. W praktyce nie udałoby mi się tyle przejechać z uwagi na szybszą, autostradową jazdę. Samochód od razu zaczął przeliczać zasięg, co skutkowało tym, że kilometry możliwe do przejechania znikały szybciej niż te pokonane.

Wizyty na ładowarkach nie należały do zbyt długich. Samochód jest w stanie przyjąć moc do 170 kW, co sprawi, że nawet kwadrans spędzony na uzupełnianiu energii da nam porządny zastrzyk dodatkowych kilometrów. Jeżeli jesteście ciekawi, ile wynosi zużycie energii, jaka jest prędkość maksymalna tego auta oraz jak wygląda nowy "ogórek" w środku, to zostańcie do końca. Zapraszam do oglądania.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy