Volkswagen ID.4 wyceniony. Polskie ceny elektrycznego crossovera

Volkswagen kontynuuje elektryczną ekspansję, wprowadzając na polski rynek kolejny model z alternatywnym napędem. Do kompaktowego ID.3 dołącza większy ID.4. Znamy już jego cennik - jak nietrudno się domyślić, nie jest to tanie auto.

ID.4 to kompaktowy crossover z napędem elektrycznym.ID.4 to kompaktowy crossover z napędem elektrycznym.
Źródło zdjęć: © fot. Filip Buliński
Aleksander Ruciński

Volkswagen ID.4 to kompaktowy crossover, będący czymś w rodzaju elektrycznej alternatywy dla Tiguana. Z długością nadwozia wynoszącą 4585 mm i bagażnikiem mieszczącym 543 litry ID.4 jawi się jako całkiem praktyczne auto.

Klienci póki co będą mieli do wyboru tylko jedną wersję napędu, co oznacza silnik o mocy 204 KM zasilany akumulatorami zdolnymi pomieścić 77 kWh prądu. Zgodnie z zapewnieniami producenta powinno się to przekładać na maksymalny zasięg wynoszący nawet 500 km.

Korzystając ze stacji szybkiego ładowania, uzupełnimy akumulator nawet w około 40 minut, lecz w przypadku standardowych urządzeń o mocy 11 kW, ten sam proces może potrwać ponad 7 godzin. Co warte odnotowania, osiągi nie dają powodów do narzekań - sprint do setki trwa nieco ponad 8 sekund, a prędkość maksymalna wynosi przyzwoite 160 km/h.

W kwestii wyposażenia, do wyboru są dwa warianty na start 1ST oraz 1ST Max. Ich ceny wraz z listą najważniejszych udogodnień prezentujemy poniżej:

Volkswagen ID.4 - wersje wyposażenia i ceny

  • 1ST - od 202 390 zł - w standardzie m.in. 20-calowe felgi aluminiowe, nawigacja Discoveer Pro, reflektory LED, kamera cofania, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, asystent utrzymania pasa ruchu, multifunkcyjna kierownica
  • 1ST Max - od 243 990 zł - dodatkowo m.in. 21-calowe felgi aluminiowe, matrycowe reflektory LED, panoramiczny dach, wyświetlacz head-up, fotele ergoActive z elektryczną regulacją, adaptacyjne zawieszenie DCC, automatyczne otwieranie i zamykanie klapy bagażnika, asystent jazdy w korku

Powyższa oferta dotyczy pierwszych egzemplarzy zaplanowanych do produkcji. Później w gamie pojawią się inne warianty wyposażenia. Niewykluczone, że będą nieco uboższe, a przez to tańsze.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem