Volkswagen odsłania pierwsze szczegóły techniczne ID.Buzza. Znamy datę premiery

Wymiary wnętrza podobne do T6.1, kilka wersji nadwoziowych czy szczegóły dotyczące napędu. Choć premiera ID.Buzza została zaplanowana na 9 marca, Volkswagen już zdecydował się odsłonić kilka szczegółów.

Volkswagen ID.BuzzVolkswagen ID.Buzz
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Volkswagen
Filip Buliński

Premiera Volkswagena ID.Buzz zbliża się wielkimi krokami. Po odsłonięciu prototypu w 2017 r., Niemcy w końcu wprowadzą model do produkcji seryjnej. Nie mogło się obyć bez stylistycznego nawiązania do modelu T1, który odegrał w historii Volkswagena bardzo ważną rolę.

Dlatego ID.Buzz, podobnie jak jego duchowy poprzednik, będzie dysponował pasem przednim z wybijającym się kształtem litery V czy napędem na tylną oś. Zbudowany na modułowej platformie dla elektryków MEB nowy model Volkswagena będzie mógł pochwalić się przestrzenią godną T6.1, jednocześnie mając mniejsze rozmiary zewnętrzne, które ułatwią manewrowanie w mieście i ciasnych uliczkach.

Volkswagen ID.Buzz
Volkswagen ID.Buzz © fot. mat. prasowe/Volkswagen

Na początek dostępna będzie zarówno wersja osobowa, jak i dostawcza. Pierwsza zabierze na pokład pięć osób i przy komplecie pasażerów pomieści 1121 litrów bagażu. Z kolei dostawczak pomieści trzy osoby i będzie dysponowała przestrzenią ładunkową o wielkości 3,9 m3.

Bazowy wariant będzie długi na 4712 mm, szeroki na 1985 mm i wysoki na 1937 mm (1 mm wyższy będzie dostawczak). Z kolei rozstaw osi będzie mierzył 2988 mm, czyli niewiele mniej niż we wspomnianym T6.1.

W późniejszym czasie w sprzedaży pojawi się także przedłużona wersja. Oznacza to, że 7-osobowa odmiana jest wysoce prawdopodobna, choć Niemcy nie zdradzają tego wprost. Wiadomo za to, że średnica zawracania będzie wynosić nieco ponad 11 metrów, a do wyboru będą felgi o średnicy od 18 do aż 21 cali.

Volkswagen ID.Buzz
Volkswagen ID.Buzz © fot. mat. prasowe/Volkswagen

Volkswagen zdradził też kilka detali dotyczących silnika czy baterii. Tylną oś będzie napędzała jednostka o mocy 204 KM i momencie równym 310 Nm, który pozwoli rozpędzić się ID.Buzzowi do 145 km/h (prędkość ograniczona elektronicznie). Na początek będzie dostępny wariant z akumulatorem o pojemności 82 kWh (77 kWh netto).

Na razie nie podano jednak, jakim zasięgiem będzie dysponował volkswagen z takim zestawem. Bez wątpienia w późniejszym czasie pojawi się także więcej wariantów napędowych i akumulatorowych.

Wiadomo już także, że na pokładzie ID.Buzza pojawi się kilka technicznych nowości.

Model będzie mógł zostać wyposażony m.in. w system automatycznego parkowania, który umożliwi wjazd i wyjazd z miejsca parkingowego bez udziału kierowcy. Oprócz tego pojawi się także system Car2X umożliwiający komunikację z innymi pojazdami oraz infrastrukturą drogową.

Pełen obraz auta zyskamy 9 marca. Na wtedy Volkswagen zaplanował oficjalną premierę. Na razie samochody podróżują jeszcze po europejskich miastach, w ramach ostatecznego testu przedpremierowego. Niedawno Marcin Łobodziński natrafił nawet na zamaskowany egzemplarz.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/6] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie