Volkswagen odsłania pierwsze szczegóły techniczne ID.Buzza. Znamy datę premiery

Wymiary wnętrza podobne do T6.1, kilka wersji nadwoziowych czy szczegóły dotyczące napędu. Choć premiera ID.Buzza została zaplanowana na 9 marca, Volkswagen już zdecydował się odsłonić kilka szczegółów.

Volkswagen ID.Buzz
Volkswagen ID.Buzz
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Volkswagen
Filip Buliński

21.02.2022 | aktual.: 10.03.2023 14:15

Premiera Volkswagena ID.Buzz zbliża się wielkimi krokami. Po odsłonięciu prototypu w 2017 r., Niemcy w końcu wprowadzą model do produkcji seryjnej. Nie mogło się obyć bez stylistycznego nawiązania do modelu T1, który odegrał w historii Volkswagena bardzo ważną rolę.

Dlatego ID.Buzz, podobnie jak jego duchowy poprzednik, będzie dysponował pasem przednim z wybijającym się kształtem litery V czy napędem na tylną oś. Zbudowany na modułowej platformie dla elektryków MEB nowy model Volkswagena będzie mógł pochwalić się przestrzenią godną T6.1, jednocześnie mając mniejsze rozmiary zewnętrzne, które ułatwią manewrowanie w mieście i ciasnych uliczkach.

Volkswagen ID.Buzz
Volkswagen ID.Buzz© fot. mat. prasowe/Volkswagen

Na początek dostępna będzie zarówno wersja osobowa, jak i dostawcza. Pierwsza zabierze na pokład pięć osób i przy komplecie pasażerów pomieści 1121 litrów bagażu. Z kolei dostawczak pomieści trzy osoby i będzie dysponowała przestrzenią ładunkową o wielkości 3,9 m3.

Bazowy wariant będzie długi na 4712 mm, szeroki na 1985 mm i wysoki na 1937 mm (1 mm wyższy będzie dostawczak). Z kolei rozstaw osi będzie mierzył 2988 mm, czyli niewiele mniej niż we wspomnianym T6.1.

W późniejszym czasie w sprzedaży pojawi się także przedłużona wersja. Oznacza to, że 7-osobowa odmiana jest wysoce prawdopodobna, choć Niemcy nie zdradzają tego wprost. Wiadomo za to, że średnica zawracania będzie wynosić nieco ponad 11 metrów, a do wyboru będą felgi o średnicy od 18 do aż 21 cali.

Volkswagen ID.Buzz
Volkswagen ID.Buzz© fot. mat. prasowe/Volkswagen

Volkswagen zdradził też kilka detali dotyczących silnika czy baterii. Tylną oś będzie napędzała jednostka o mocy 204 KM i momencie równym 310 Nm, który pozwoli rozpędzić się ID.Buzzowi do 145 km/h (prędkość ograniczona elektronicznie). Na początek będzie dostępny wariant z akumulatorem o pojemności 82 kWh (77 kWh netto).

Na razie nie podano jednak, jakim zasięgiem będzie dysponował volkswagen z takim zestawem. Bez wątpienia w późniejszym czasie pojawi się także więcej wariantów napędowych i akumulatorowych.

Wiadomo już także, że na pokładzie ID.Buzza pojawi się kilka technicznych nowości.

Model będzie mógł zostać wyposażony m.in. w system automatycznego parkowania, który umożliwi wjazd i wyjazd z miejsca parkingowego bez udziału kierowcy. Oprócz tego pojawi się także system Car2X umożliwiający komunikację z innymi pojazdami oraz infrastrukturą drogową.

Pełen obraz auta zyskamy 9 marca. Na wtedy Volkswagen zaplanował oficjalną premierę. Na razie samochody podróżują jeszcze po europejskich miastach, w ramach ostatecznego testu przedpremierowego. Niedawno Marcin Łobodziński natrafił nawet na zamaskowany egzemplarz.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/6]
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)