Volkswagen odświeżył ID.4 i ID.5. Nowe multimedia, większy zasięg i moc

Volkswagen postanowił zaktualizować ofertę swoich elektrycznych SUV-ów, zwracając uwagę na newralgiczne punkty. Auta nie zmieniły się wizualnie, za to zauważalnie dojrzały pod względem technicznym.

Volkswagen ID.4Volkswagen ID.5
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Aleksander Ruciński

Volkswagen ID.4 oraz jego odpowiednik z dynamiczniej wystylizowanym nadwoziem zyskał szereg poprawek technicznych mających zauważalny wpływ na osiągi, wydajność i wygodę użytkowania.

Zauważymy to już w bazowej odmianie z akumulatorem o pojemności 58 kWh, który teraz obsługuje maksymalną moc ładowania 115 kW zamiast dotychczasowych 110. W przypadku większych akumulatorów różnice są bardziej znaczące.

Wersje z baterią 77 kWh od teraz można ładować mocą 175 kW. Sam akumulator również został zmodyfikowany, co owocuje wzrostem zasięgu. ID.4 Pro zgodnie z deklaracjami producenta przejedzie do 550 km na jednym ładowaniu a ID.5 Pro nawet 556 km. To odpowiednio o 17 i 11 km więcej niż dotychczas.

Spore różnice dotyczą też mocy silników. Od teraz bazowa jednostka zamontowana nad tylną osią generuje 286 KM (wzrost o 82 KM), a łączna moc w dwusilnikowym wydaniu ID.4 Pro 4Motion wzrasta o 21 KM. Poza tym modele Pro pojadą szybciej - 180 km/h zamiast dotychczasowych 160 km/h.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zmiany objęły również sportowo nacechowaną odmianę GTX, która teraz legitymuje się mocą 340 KM - 40 KM więcej niż dotychczas, pozwalając osiągać setkę w 5,4 sekundy i rozpędzać się do 180 km/h.

Tyle w kwestii napędów. Poza tym Niemcy zajrzeli również do wnętrza, w którym pojawiły się nowe multimedia z 12,9-calowym ekranem i podświetlanymi suwakami. System ma działać szybciej i bardziej intuicyjnie, także w kwestii obsługi głosowej.

Odświeżone ID.4 i ID.5 właśnie wjeżdżają do europejskich salonów. Sądząc po niemieckiej ofercie, techniczny lifting nie powinien znacząco wpłynąć na ceny.

  • VW ID.4
  • Volkswagen ID.4
  • VW ID.4
  • VW ID.4
  • VW ID.4
  • VW ID.4
  • VW ID.4
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
[1/22] VW ID.4 Źródło zdjęć: Materiały prasowe | VW
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy