Volkswagen pokonał Teslę. ID.3 hitem sprzedaży w Norwegii i Holandii

Elektryczny Volkswagen ID.3 cieszy się coraz większym zainteresowaniem Europejczyków, podczas gdy Tesla notuje zaskakująco duże straty. Widać to na przykładzie rynków Holandii i Norwegii.

Volkswagen ID.3 spotkał się z ciepłym przyjęciem klientów.Volkswagen ID.3 spotkał się z ciepłym przyjęciem klientów.
Źródło zdjęć: © fot. Filip Buliński
Aleksander Ruciński

Jeszcze do niedawna pozycja Tesli w europejskim segmencie aut elektrycznych wydawała się niezagrożona. W 2019 roku auto było sprzedażowym hitem w Holandii i Norwegii notując sprzedaż na poziomie kilku tysięcy egzemplarzy miesięcznie. Rok później słupki spadły do zaledwie kilkudziesięciu sztuk. W październiku 2020 roku Tesla sprzedała 35 egzemplarzy Modelu 3 w Holandii i 74 sztuki w Norwegii.

Dla porównania, w tym samym miesiącu Volkswagen znalazł odpowiednio 2789 i 2475 chętnych na swój elektryczny kompakt ID.3. Oznacza to, że niemiecka premiera dosłownie zmiażdżyła teslę we wspomnianych krajach. Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy?

Za sukces ID.3 w dużej mierze odpowiada fakt, że jest on zauważalnie nowszy i tańszy od Tesli Model 3. Klienci, którzy dotychczas nie mieli zbyt wielu alternatyw wybierali amerykańską propozycję, ale najwyraźniej pojawił się dla niej godny konkurent.

Koncern Volkswagena ogólnie radzi sobie coraz lepiej w świecie pojazdów elektrycznych, czego najlepszym dowodem jest pierwsza pozycja Audi e-Tron na norweskim rynku. Od początku 2020 roku sprzedało się tam już 8203 egzemplarzy. Wiele wskazuje jednak, że ID.3 niebawem przejmie pałeczkę lidera, gdyż na zebranie 4465 chętnych potrzebował mniej niż 3 miesięcy.

A co z Teslą? Niewykluczone, że w kolejnych miesiącach, gdy szał na ID.3 nieco osłabnie, wyniki Modelu 3 ulegną poprawie. Biorąc jednak pod uwagę, jak drastyczny okazał się spadek, wątpliwe, Amerykanie powrócili w statystykach do poziomu z 2019 roku.

Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie