Tesla Model 3 z Chin trafi do Europy. Ma większy zasięg i bardziej wymagający akumulator

Zanim europejska fabryka Tesli pod Berlinem rozpocznie działalność, producent musi dywersyfikować dostawy. Model 3 w wersji Standard Range Plus na Stary Kontynent ma trafiać z Chin. To oznacza przede wszystkim zupełnie inne akumulatory.

Tesla model 3Tesla model 3
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Mateusz Lubczański

Pierwsze chińskie egzemplarze już zawitały do Europy, a zauważył to jeden z klientów we Francji, który na zamówieniu znalazł zapis "Model 3- China". Potwierdza to numer VIN egzemplarza LWR-XXXXXLCXX, gdzie "L" oznacza rok, a "C" – Chiny.

Największa różnica to nie jakość wykonania, a wykorzystany w pojeździe akumulator. Auta ze Stanów Zjednoczonych mają zamontowane ogniwa z niklu, glinu i dyskusyjnego (bo drogiego i rzadkiego) kobaltu. Te z Chin wykorzystują akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe. Dostarcza je CATL. Są tańsze, ale i mają mniejszą gęstość energetyczną. Co więcej, tesle "z fosforem" ważą o 100 kg więcej, ale według specyfikacji przejadą 10 km więcej.

Według chińskiej strony Tesli takie akumulatory mogą być bez problemu ładowane do 100 proc., podczas gdy dotychczas używane ogniwa preferowały poziom 80 proc. Co ciekawe, zaleca się ładowanie ich do pełna przynajmniej raz w tygodniu. Przypominają się czasy starych nokii, w których na początku "formowało się" baterię.

Tesle dostarczane są do Europy koleją, co pozwala na skrócenie czasu oczekiwania. Obecnie podróż trwa 20 dni.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii