Tesla Model 3 z Chin trafi do Europy. Ma większy zasięg i bardziej wymagający akumulator

Zanim europejska fabryka Tesli pod Berlinem rozpocznie działalność, producent musi dywersyfikować dostawy. Model 3 w wersji Standard Range Plus na Stary Kontynent ma trafiać z Chin. To oznacza przede wszystkim zupełnie inne akumulatory.

Tesla model 3Tesla model 3
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Mateusz Lubczański

Pierwsze chińskie egzemplarze już zawitały do Europy, a zauważył to jeden z klientów we Francji, który na zamówieniu znalazł zapis "Model 3- China". Potwierdza to numer VIN egzemplarza LWR-XXXXXLCXX, gdzie "L" oznacza rok, a "C" – Chiny.

Największa różnica to nie jakość wykonania, a wykorzystany w pojeździe akumulator. Auta ze Stanów Zjednoczonych mają zamontowane ogniwa z niklu, glinu i dyskusyjnego (bo drogiego i rzadkiego) kobaltu. Te z Chin wykorzystują akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe. Dostarcza je CATL. Są tańsze, ale i mają mniejszą gęstość energetyczną. Co więcej, tesle "z fosforem" ważą o 100 kg więcej, ale według specyfikacji przejadą 10 km więcej.

Według chińskiej strony Tesli takie akumulatory mogą być bez problemu ładowane do 100 proc., podczas gdy dotychczas używane ogniwa preferowały poziom 80 proc. Co ciekawe, zaleca się ładowanie ich do pełna przynajmniej raz w tygodniu. Przypominają się czasy starych nokii, w których na początku "formowało się" baterię.

Tesle dostarczane są do Europy koleją, co pozwala na skrócenie czasu oczekiwania. Obecnie podróż trwa 20 dni.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie