Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Volkswagen Poznań zapowiada budowę dwóch nowych hal w zakładzie we Wrześni. To element elektryfikacji oferty i przygotowanie do wprowadzenia kolejnej generacji elektrycznego Craftera. Inwestycja ma zakończyć się w 2027 r., a wartość projektu nie została ujawniona.
Fabryka Volkswagena we Wrześni, jedna z najnowocześniejszych w Europie, zostanie powiększona o halę budowy karoserii oraz magazyn baterii. Dzięki temu zakład przygotuje się do wytwarzania nowej generacji elektrycznego Craftera. Jak podaje Polska Agencja Prasowa, spółka ma już komplet pozwoleń, a wmurowanie kamienia węgielnego zaplanowano na listopad.
Wg PAP rozbudowa nie ma znacząco zwiększyć zatrudnienia, ale pozwoli zachować obecne miejsca pracy. Volkswagen Poznań zatrudnia ok. 9 tys. osób i jest największym pracodawcą w Wielkopolsce. Spółka odpowiada globalnie za produkcję modeli Caddy, Crafter oraz siostrzanego MAN-a TGE.
Pierwsza jazda elektrycznym Porsche Cayenne: tak jeździ ponad 1000 KM na torze... i w terenie!
Elektromobilność w strategii marki
Prezes zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze, Stefan Mecha, podkreślił w rozmowie o projekcie, że rozwój elektrycznego Craftera wpisuje się w strategię elektryfikacji oferty i ma wzmocnić pozycję w segmencie aut dostawczych. Rozbudowa we Wrześni ma kluczowe znaczenie dla tej ścieżki, a prace budowlane ruszą w I kwartale 2026 r.
Nowe hale, zielona energia, AI w kontroli jakości
Zakład we Wrześni działa od 2016 r. i zajmuje ok. 220 ha. W procesie produkcyjnym wykorzystuje ponad 1,3 tys. robotów oraz systemy jakości oparte na sztucznej inteligencji. Fabryka, podobnie jak inne zakłady Volkswagena w Polsce, zasilana jest zieloną energią. W sprzyjających warunkach pogodowych własna farma fotowoltaiczna potrafi pokryć pełne zapotrzebowanie energetyczne zakładu.
Prezeska Volkswagen Poznań, Stefanie Hegels, wskazuje, że decyzja o rozbudowie wzmacnia pozycję firmy jako producenta nowoczesnych samochodów dostawczych oraz zwiększa bezpieczeństwo zatrudnienia w kolejnych latach. To również przygotowanie zakładu do seryjnej produkcji elektrycznych dostawczaków nowej generacji.
Jak informuje PAP, projekt pozostaje bez ujawnionej wartości finansowej. Spółka podkreśla, że rozbudowa wpisuje się w długofalową strategię elektromobilności i buduje konkurencyjność segmentu samochodów dostawczych w perspektywie najbliższych lat.