Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas

Volkswagen Poznań zapowiada budowę dwóch nowych hal w zakładzie we Wrześni. To element elektryfikacji oferty i przygotowanie do wprowadzenia kolejnej generacji elektrycznego Craftera. Inwestycja ma zakończyć się w 2027 r., a wartość projektu nie została ujawniona.

Fabryka Volkswagena we WrześniFabryka Volkswagena we Wrześni
Źródło zdjęć: © Volkswagen
Mateusz Lubczański

Fabryka Volkswagena we Wrześni, jedna z najnowocześniejszych w Europie, zostanie powiększona o halę budowy karoserii oraz magazyn baterii. Dzięki temu zakład przygotuje się do wytwarzania nowej generacji elektrycznego Craftera. Jak podaje Polska Agencja Prasowa, spółka ma już komplet pozwoleń, a wmurowanie kamienia węgielnego zaplanowano na listopad.

Wg PAP rozbudowa nie ma znacząco zwiększyć zatrudnienia, ale pozwoli zachować obecne miejsca pracy. Volkswagen Poznań zatrudnia ok. 9 tys. osób i jest największym pracodawcą w Wielkopolsce. Spółka odpowiada globalnie za produkcję modeli Caddy, Crafter oraz siostrzanego MAN-a TGE.

Pierwsza jazda elektrycznym Porsche Cayenne: tak jeździ ponad 1000 KM na torze... i w terenie!

Elektromobilność w strategii marki

Prezes zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze, Stefan Mecha, podkreślił w rozmowie o projekcie, że rozwój elektrycznego Craftera wpisuje się w strategię elektryfikacji oferty i ma wzmocnić pozycję w segmencie aut dostawczych. Rozbudowa we Wrześni ma kluczowe znaczenie dla tej ścieżki, a prace budowlane ruszą w I kwartale 2026 r.

Nowe hale, zielona energia, AI w kontroli jakości

Zakład we Wrześni działa od 2016 r. i zajmuje ok. 220 ha. W procesie produkcyjnym wykorzystuje ponad 1,3 tys. robotów oraz systemy jakości oparte na sztucznej inteligencji. Fabryka, podobnie jak inne zakłady Volkswagena w Polsce, zasilana jest zieloną energią. W sprzyjających warunkach pogodowych własna farma fotowoltaiczna potrafi pokryć pełne zapotrzebowanie energetyczne zakładu.

Prezeska Volkswagen Poznań, Stefanie Hegels, wskazuje, że decyzja o rozbudowie wzmacnia pozycję firmy jako producenta nowoczesnych samochodów dostawczych oraz zwiększa bezpieczeństwo zatrudnienia w kolejnych latach. To również przygotowanie zakładu do seryjnej produkcji elektrycznych dostawczaków nowej generacji.

Jak informuje PAP, projekt pozostaje bez ujawnionej wartości finansowej. Spółka podkreśla, że rozbudowa wpisuje się w długofalową strategię elektromobilności i buduje konkurencyjność segmentu samochodów dostawczych w perspektywie najbliższych lat.

Wybrane dla Ciebie
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost