Volkswagen rozważa cięcia w niemieckiej fabryce. Decyzja pod koniec października

Niemiecka agencja prasowa DPA informuje o problemach fabryki Volkswagena w Zwickau. Zakład produkujący elektryczne modele marki ma ograniczyć liczbę pracowników.

Fabryka w Zwickau produkuje m.in. model ID.3Fabryka w Zwickau produkuje m.in. model ID.3
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Oliver Killig, VW
Aleksander Ruciński

Zwickau to największa fabryka Volkswagena w Europie z roczną produkcją na poziomie 300 tys. egzemplarzy. Powstają tam głównie elektryczne auta koncernu takie jak VW ID.3, Audi Q4 e-tron czy Cupra Born. Zwickau wytwarza również nadwozia dla Bentleya i Lamborghini.

Obecnie fabryka zatrudnia około 10 700 pracowników. Niestety blisko 2000 z nich niebawem może stracić pracę. Tak wynika z doniesień agencji DPA, która informuje o umowach na czas określony wygasających pod koniec października.

W związku z doniesieniami przedstawiciele związku zawodowego IG Metall wystosowali pismo, w którym pytają, co producent zamierza zrobić ze słabnącym popytem i czy fabryka nadal będzie pracować na trzy zmiany. Niestety na razie nie ma oficjalnej odpowiedzi ze strony koncernu.

W niemieckich mediach pojawiają się jednak coraz częstsze głosy o wyzwaniach dla niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego. Głównie w kontekście rosnącej konkurencji ze strony Tesli oraz producentów z Chin, oferujących bardzo konkurencyjne ceny.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Lamborghini Temerario ma cztery silniki i 920 KM. To trzy auta w jednym
Pierwsza jazda: Lamborghini Temerario ma cztery silniki i 920 KM. To trzy auta w jednym
Prawda o pożarach elektryków. Pokazali konkretne liczby
Prawda o pożarach elektryków. Pokazali konkretne liczby
Peugeot Polygon Concept wygląda jak z innej planety, ale to "wizja bliskiej przyszłości"
Peugeot Polygon Concept wygląda jak z innej planety, ale to "wizja bliskiej przyszłości"
Tylko dwa modele. Ulubiona marka Polaków obniżyła ceny
Tylko dwa modele. Ulubiona marka Polaków obniżyła ceny
Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Coupé - nazwa mówi wszystko
Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Coupé - nazwa mówi wszystko
Większy zasięg, niższa cena - nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Większy zasięg, niższa cena - nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech