Volkswagen rozważa cięcia w niemieckiej fabryce. Decyzja pod koniec października

Niemiecka agencja prasowa DPA informuje o problemach fabryki Volkswagena w Zwickau. Zakład produkujący elektryczne modele marki ma ograniczyć liczbę pracowników.

Fabryka w Zwickau produkuje m.in. model ID.3Fabryka w Zwickau produkuje m.in. model ID.3
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Oliver Killig, VW
Aleksander Ruciński

Zwickau to największa fabryka Volkswagena w Europie z roczną produkcją na poziomie 300 tys. egzemplarzy. Powstają tam głównie elektryczne auta koncernu takie jak VW ID.3, Audi Q4 e-tron czy Cupra Born. Zwickau wytwarza również nadwozia dla Bentleya i Lamborghini.

Obecnie fabryka zatrudnia około 10 700 pracowników. Niestety blisko 2000 z nich niebawem może stracić pracę. Tak wynika z doniesień agencji DPA, która informuje o umowach na czas określony wygasających pod koniec października.

W związku z doniesieniami przedstawiciele związku zawodowego IG Metall wystosowali pismo, w którym pytają, co producent zamierza zrobić ze słabnącym popytem i czy fabryka nadal będzie pracować na trzy zmiany. Niestety na razie nie ma oficjalnej odpowiedzi ze strony koncernu.

W niemieckich mediach pojawiają się jednak coraz częstsze głosy o wyzwaniach dla niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego. Głównie w kontekście rosnącej konkurencji ze strony Tesli oraz producentów z Chin, oferujących bardzo konkurencyjne ceny.

Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀