Pierwsza jazda: Cupra Born - nowość na rynku, która może zachwycić sceptyków

W przypadku niektórych segmentów samochód elektryczny nie budzi większych emocji. Kojarzy się głównie z niewielkim autem do sprawnego przemieszczania się po mieście. Wyjątkiem może okazać się zaprezentowana niedawno Cupra Born.

Maciej Gomułka

Cupra Born - test wideo

Jak zapewne kojarzycie Cupra jest osobną marką, która bazuje na modelach Seata. Mimo tego mogła pochwalić się swoim autorskim projektem o nazwie Formentor. Teraz przyszedł czas na nowe dziecko w koncernie - model Born, którego w gamie Seata jeszcze nie było. Jest to konstrukcja oparta na VW ID.3.

Mimo konstrukcyjnych analogi nie jest to jedynie bliźniak ze zmienionym znaczkiem. Cupra Born zdecydowanie różni się wyglądem, który przez swoje drapieżne linie zdradza sportowe aspiracje tego samochodu o domyślnie obniżonym zawieszeniu. Ten charakter jednak nie przekłada się na osiągi, które w przypadku takiego samochodu mogłyby być bardziej elektryzujące.

W odróżnieniu od ID.3 mamy tutaj większy ekran do obsługi multimediów, nieco inny tunel środkowy i wyświetlacz head up z rozszerzoną rzeczywistością. Producent obiecuje też wprowadzenie jednego systemu do obsługi ładowarek, dzięki któremu moglibyśmy korzystać z punktów ładowania różnych operatorów w krajach Unii Europejskiej przy użyciu jednej karty lub aplikacji. Na pokładzie mamy też nowsze oprogramowanie umożliwiające sprawniejsze korzystanie z systemu oraz szybsze ładowanie samochodu.

Wybrane dla Ciebie

Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny