Volkswagen Touareg GTE trafi także do Europy. Wkracza w ostatnią fazę testów

Volkswagen Touareg GTE, który pierwotnie był tworzony głównie z myślą o rynku chińskim, trafi także do Europy. Egzemplarze testowe zostały sfotografowane w północnej Szwecji. Zgodnie z przewidywaniami hybrydowy SUV z Niemiec ma trafić na rynek pod koniec 2020 roku.

Touareg R plug-in Hybrid doczeka się niebawem słabszego odpowiednika.Touareg R plug-in Hybrid doczeka się niebawem słabszego odpowiednika.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Volkswagen sukcesywnie rozbudowuje gamę hybryd typu plug-in. Ten rodzaj napędu szczególnie dobrze sprawdza się w dużych limuzynach i SUV-ach dysponujących odpowiednią przestrzenią pozwalającą zmieścić silnik spalinowy, elektryczny i dodatkowe pojemne akumulatory.

Do takich modeli bez wątpienia zalicza się Touareg, który w topowej wersji R wykorzystuje już napęd typu plug-in. Niebawem oferta ma zostać jednak uzupełniona o kolejną hybrydową propozycję. Będzie nią wersja GTE pierwotnie tworzona z myślą o rynku azjatyckim.

O tym, że auto może trafić na Stary Kontynent, świadczą egzemplarze testowe w europejskiej specyfikacji regularnie widywane w północnej Szwecji. Napęd nie powinien odbiegać tu od zapowiadanego wcześniej chińskiej wersji.

Oznacza to 2-litrowy silnik TSI o mocy 231 KM wspierany systemem hybrydowym. Taki zestaw zapewnia łącznie 367 KM mocy i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co wydaje się więcej niż wystarczającą wartością dla modelu bez sportowych aspiracji. Takim jest z pewnością topowa odmiana R, choć tam z elektrykiem sparowano mocniejsze, trzylitrowe V6.

Volkswagen mając w gamie Touarega GTE, będzie mógł rywalizować w coraz bardziej obleganym segmencie SUV-ów oferowanych z napędem plug-in hybrid. Takie modele znajdziemy nie tylko w ofercie bratniego Audi, ale też m.in. u Mercedesa, BMW i Volvo. Touareg GTE może się więc okazać tańszą alternatywą dla segmentu premium.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie