Volkswagen Touareg GTE trafi także do Europy. Wkracza w ostatnią fazę testów

Volkswagen Touareg GTE, który pierwotnie był tworzony głównie z myślą o rynku chińskim, trafi także do Europy. Egzemplarze testowe zostały sfotografowane w północnej Szwecji. Zgodnie z przewidywaniami hybrydowy SUV z Niemiec ma trafić na rynek pod koniec 2020 roku.

Touareg R plug-in Hybrid doczeka się niebawem słabszego odpowiednika.Touareg R plug-in Hybrid doczeka się niebawem słabszego odpowiednika.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Volkswagen sukcesywnie rozbudowuje gamę hybryd typu plug-in. Ten rodzaj napędu szczególnie dobrze sprawdza się w dużych limuzynach i SUV-ach dysponujących odpowiednią przestrzenią pozwalającą zmieścić silnik spalinowy, elektryczny i dodatkowe pojemne akumulatory.

Do takich modeli bez wątpienia zalicza się Touareg, który w topowej wersji R wykorzystuje już napęd typu plug-in. Niebawem oferta ma zostać jednak uzupełniona o kolejną hybrydową propozycję. Będzie nią wersja GTE pierwotnie tworzona z myślą o rynku azjatyckim.

O tym, że auto może trafić na Stary Kontynent, świadczą egzemplarze testowe w europejskiej specyfikacji regularnie widywane w północnej Szwecji. Napęd nie powinien odbiegać tu od zapowiadanego wcześniej chińskiej wersji.

Oznacza to 2-litrowy silnik TSI o mocy 231 KM wspierany systemem hybrydowym. Taki zestaw zapewnia łącznie 367 KM mocy i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co wydaje się więcej niż wystarczającą wartością dla modelu bez sportowych aspiracji. Takim jest z pewnością topowa odmiana R, choć tam z elektrykiem sparowano mocniejsze, trzylitrowe V6.

Volkswagen mając w gamie Touarega GTE, będzie mógł rywalizować w coraz bardziej obleganym segmencie SUV-ów oferowanych z napędem plug-in hybrid. Takie modele znajdziemy nie tylko w ofercie bratniego Audi, ale też m.in. u Mercedesa, BMW i Volvo. Touareg GTE może się więc okazać tańszą alternatywą dla segmentu premium.

Wybrane dla Ciebie
Większy zasięg, niższa cena - nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Większy zasięg, niższa cena - nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota