Volkswagen z rekordem w segmencie elektryków. Tesla traci
Volkswagen zdominował europejski rynek aut elektrycznych w lipcu, wyprzedzając tracącą rynek Teslę i inne marki. Uwagę zwracają również duże wzrosty Chińczyków.
Volkswagen osiągnął najwyższą sprzedaż samochodów elektrycznych w Europie w lipcu, notując wzrost o 83 proc. w porównaniu do lipca 2024 r. Największym zainteresowaniem wśród modeli niemieckiej marki cieszył się model ID.3, sprzedany w liczbie 6917 sztuk, co stanowi ponad dwukrotny wzrost w porównaniu do poprzedniego roku.
BMW zajęło drugie miejsce, wyprzedzając Škodę o zaledwie 101 sprzedanych aut. Najpopularniejszym modelem BMW był iX1, który stanowił 41 proc. sprzedaży elektryków tej marki w lipcu. Natomiast Škoda zawdzięcza sukces głównie Elroqowi, który trafił do 8715 klientów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Premiera wideo: nowy Volkswagen ID.7 Tourer.
Audi uplasowało się na czwartej pozycji, co oznacza, że aż trzech z czterech liderów elektromobilności w Europie należy do grupy VW. Najlepiej sprzedającym się modelem Audi był Q4 E-tron z 3261 egzemplarzami. Renault zamknęło pierwszą piątkę, notując wzrost sprzedaży o 75 proc. dzięki modelowi 5 E-Tech.
Tesla, która w czerwcu była liderem z 32 557 sprzedanymi autami, spadła na siódme miejsce w lipcu, notując spadek sprzedaży aż o 70 proc. do 9668 sztuk. Również porównując wyniki rok do roku amerykańska marka odnotowała spadek o 37 proc. Volvo też straciło, co pozwoliło chińskiej marce BYD wejść do pierwszej dziesiątki dzięki sporemu wzrostowi sprzedaży. Szczegółowy ranking marek znajdziecie poniżej.
Wyniki sprzedaży aut elektrycznych w Europie - podział na marki, lipiec 2025 wg. danych Dataforce
Marka | Sprzedaż lipiec 2025 | różnica w stosunku do lipca 2024 | |
---|---|---|---|
1 | VW | 22 355 | 83% |
2 | BMW | 15 847 | 7,9% |
3 | Skoda | 15 746 | 235% |
4 | Audi | 11 023 | 32% |
5 | Renault | 9857 | 75% |
6 | Hyundai | 9822 | 58% |
7 | Tesla | 9668 | −37% |
8 | Mercedes | 9054 | 10% |
9 | Kia | 8726 | 44% |
10 | BYD | 7492 | 88% |
Wygląda na to, że długoletnia strategia Volkswagena dotycząca elektryfikacji zaczyna przynosić korzyści. Dziś Niemcy mogą pochwalić się rozbudowaną ofertą pojazdów w różnych segmentach rynku, dzięki czemu trafiają w szersze gusta fanów elektromobilności.
Największym wzięciem spośród elektrycznych Volkswagenów cieszył się w lipcu SUV ID.4, który znalazł 46 627 chętnych. Tuż za nim uplasował się miejski ID.3 z wynikiem 44 352 aut. Reprezentant klasy średniej, ID.7 trafił natomiast do 43 566 klientów. Co warte odnotowania, spośród 10 najpopularniejszych elektryków na europejskim rynku aż trzy są modelami Volkswagena.