Volkswagen z rekordem w segmencie elektryków. Tesla traci

Volkswagen zdominował europejski rynek aut elektrycznych w lipcu, wyprzedzając tracącą rynek Teslę i inne marki. Uwagę zwracają również duże wzrosty Chińczyków.

Volkswagen ID.7 Tourer GTXVolkswagen ID.7 Tourer GTX
Źródło zdjęć: © Autokult | Mariusz Zmysłowski
Aleksander Ruciński

Volkswagen osiągnął najwyższą sprzedaż samochodów elektrycznych w Europie w lipcu, notując wzrost o 83 proc. w porównaniu do lipca 2024 r. Największym zainteresowaniem wśród modeli niemieckiej marki cieszył się model ID.3, sprzedany w liczbie 6917 sztuk, co stanowi ponad dwukrotny wzrost w porównaniu do poprzedniego roku.

BMW zajęło drugie miejsce, wyprzedzając Škodę o zaledwie 101 sprzedanych aut. Najpopularniejszym modelem BMW był iX1, który stanowił 41 proc. sprzedaży elektryków tej marki w lipcu. Natomiast Škoda zawdzięcza sukces głównie Elroqowi, który trafił do 8715 klientów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Premiera wideo: nowy Volkswagen ID.7 Tourer.

Audi uplasowało się na czwartej pozycji, co oznacza, że aż trzech z czterech liderów elektromobilności w Europie należy do grupy VW. Najlepiej sprzedającym się modelem Audi był Q4 E-tron z 3261 egzemplarzami. Renault zamknęło pierwszą piątkę, notując wzrost sprzedaży o 75 proc. dzięki modelowi 5 E-Tech.

Tesla, która w czerwcu była liderem z 32 557 sprzedanymi autami, spadła na siódme miejsce w lipcu, notując spadek sprzedaży aż o 70 proc. do 9668 sztuk. Również porównując wyniki rok do roku amerykańska marka odnotowała spadek o 37 proc. Volvo też straciło, co pozwoliło chińskiej marce BYD wejść do pierwszej dziesiątki dzięki sporemu wzrostowi sprzedaży. Szczegółowy ranking marek znajdziecie poniżej.

Wyniki sprzedaży aut elektrycznych w Europie - podział na marki, lipiec 2025 wg. danych Dataforce

Marka

Sprzedaż lipiec 2025

różnica w stosunku do lipca 2024

1VW

22 355

83%
2BMW

15 847

7,9%

3Skoda

15 746

235%
4Audi

11 023

32%
5Renault

9857

75%
6Hyundai

9822

58%
7Tesla

9668

−37%

8Mercedes

9054

10%
9Kia

8726

44%
10BYD

7492

88%

Wygląda na to, że długoletnia strategia Volkswagena dotycząca elektryfikacji zaczyna przynosić korzyści. Dziś Niemcy mogą pochwalić się rozbudowaną ofertą pojazdów w różnych segmentach rynku, dzięki czemu trafiają w szersze gusta fanów elektromobilności.

Największym wzięciem spośród elektrycznych Volkswagenów cieszył się w lipcu SUV ID.4, który znalazł 46 627 chętnych. Tuż za nim uplasował się miejski ID.3 z wynikiem 44 352 aut. Reprezentant klasy średniej, ID.7 trafił natomiast do 43 566 klientów. Co warte odnotowania, spośród 10 najpopularniejszych elektryków na europejskim rynku aż trzy są modelami Volkswagena.

Wybrane dla Ciebie

Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i... w terenie! Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i... w terenie! Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej