W tym segmencie elektromobilności Polska jest już potęgą. Sukces wyjaśnia prezes MAN Truck&Bus Polska

Może się wydawać, że w Polsce rozwój elektromobilności idzie opornie, tymczasem nasz kraj jest największym producentem autobusów elektrycznych w Europie. Duży udział w tym osiągnięciu ma firma MAN Truck & Bus Polska. Jej prezes zarządu tłumaczy dlaczego taka forma transportu staje się coraz popularniejsza.

Mateusz Żuchowski

W tej jednej dziedzinie nasz kraj wyrósł już na prawdziwą potęgę w skali całej Europy. Jak wynika z danych PSPA, w latach 2017 – 2021 z Polski wyeksportowano 1937 elektrycznych autobusów. To blisko 1/3 wszystkich pojazdów tego typu wyeksportowanych w tym okresie z krajów Unii Europejskiej.

Co ważne, w naszym kraju montuje się nie tylko całe autobusy, ale i wytwarza wszystkie kluczowe podzespoły, między innymi układy napędowe, akumulatory czy też przystosowane do nich stacje ładowania. Polscy producenci co roku zajmują czołowe miejsca w rankingach liderów europejskiego sektora zeroemisyjnego transportu publicznego.

Ten ważny sukces był jednym z kluczowych tematów debat i rozmów na trzeciej edycji Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi. W powyższym wywiadzie Prezes Zarządu MAN Truck & Bus Polska mówi, dlaczego elektryczne autobusy mają przyszłość i jak takie firmy jak MAN tę przyszłość w Polsce rozwijają.

Materiał powstał przy współpracy z Kongresem Nowej Mobilności

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem