Traci w oczach. Właściciele Cybertrucków w szoku

W 2019 roku Elon Musk zapowiadał, że elektryczny Cybertruck będzie "aktywem zyskującym na wartości." Rzeczywistość okazała się jednak bardzo brutalna.

Tesla CybertruckTesla Cybertruck
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Program Tesli polegający na odkupie używanych egzemplarzy lub przyjmowaniu ich w rozliczeniu nie jest niczym nowym. W końcu jednak uwzględniono w nim Cybertrucka, co uzmysłowiło wszystkim, jak dużą utratą wartości objęty jest ten samochód.

Jeden z członków Cybertruck Owners Club uzyskał od Tesli wycenę odsprzedaży swojego modelu Cybertruck All-Wheel Drive Foundation Series z 2024 roku na kwotę 65 400 dolarów, mając na liczniku zaledwie 6211 mil. Fabrycznie nowe auto kosztowało 99 990 dolarów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tesla model 3 HL- a Elon znowu swoje

W podobnej sytuacji znalazł się inny użytkownik, któremu za sztukę z 2024 roku z przebiegiem 32 000 mil zaproponowano 60 500 dolarów. Tak więc w ciągu zaledwie roku wartość tych dwóch używanych Cybertrucków spadła odpowiednio o 34% i 39%.

To szokujące spadki jak na auto, które zdaniem Muska miało być "aktywem zyskującym na wartości". W pierwszych tygodniach po uruchomieniu dostaw faktycznie tak było. Niektórzy klienci, którzy jako pierwsi trafili na listę rezerwacyjną, odsprzedawali świeże sztuki za cenę wyższą niż w salonie.

Niestety sześć miesięcy później lista przestała istnieć, więc każdy klient "z ulicy" mógł kupić nowiutkiego Cybetrucka i otrzymać go w ciągu zaledwie tygodnia. Auto szybko spowszedniało i zaczęło szybko tracić na wartości. Ci, którzy liczyli, że kupując Cybertrucka zrobią świetny interes, z pewnością nie są zadowoleni.

Wybrane dla Ciebie

Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny