Zmień swoje mini w elektryka. Gotowy zestaw kosztuje 50 tys. zł

Klasyczne mini z elektrycznym napędem nie jest niczym nowym. Na Wyspach istnieje wiele firm podejmujących się takich przeróbek. Jedna z nich, Swindon Powertrain, podeszła jednak do tematu inaczej, przygotowując zestaw do samodzielnego montażu.

Nadwozie klasycznego mini skrywa nowoczesny napęd.Nadwozie klasycznego mini skrywa nowoczesny napęd.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Chcesz cieszyć się wyglądem i charakterem klasycznego mini, będąc przy tym przyjaznym dla środowiska? Propozycja Swindon Powertrain powinna przypaść ci do gustu. To gotowy pakiet do samodzielnego montażu pozwalający zastąpić napęd spalinowy odpowiednikiem zasilanym prądem.

Biorąc pod uwagę, że silnik dostarczany przez Swindon Powertrain ma aż 107 KM mocy, można potraktować tę modyfikację jako tuning znacząco poprawiający osiągi pojazdu. W zestawie wraz z jednostką dostaniemy też mechanizm różnicowy, przekładnię i odpowiednie okablowanie. Wszystko umieszczone na ramie pomocniczej, którą wystarczy tylko połączyć z resztą nadwozia.

W skład zestawu wchodzi też pakiet akumulatorów o pojemności 12 kWh, nowy sterownik z czujnikiem prędkości, układ chłodzenia i ładowarka z przetwornicą. Taki pakiet czyni z klasycznego mini samochód w pełni elektryczny osiągający setkę w mniej niż 10 sekund i zdolny pokonać nawet 200 km na jednym ładowaniu.

Nie jest to jednak tania sprawa. Za kompletny zestaw wraz z instrukcją ułatwiającą samodzielny montaż trzeba wyłożyć 10 620 funtów, co w przeliczeniu daje nieco ponad 50 tys. zł. Dla porównania, nowiutkie i współczesne Mini Cooper SE stanowi wydatek w wysokości 139 200 zł.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/7] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach