Stoisko BMW w Genewie pod znakiem elektryfikacji. Dla bawarskiej marki to nowa era

Targi w Genewie mogły nie obfitować w wiekopomne premiery, ale nie zabrakło na nich ważnych, przełomowych wydarzeń. Jednym z nich była prezentacja nowej generacji hybrydowego napędu, który trafi do wielu modeli BMW. Krokiem tym bawarski producent umacnia się na pozycji jednego ze światowych liderów elektromobilności.

Jedno z najbardziej obleganych stoisk tegorocznej edycji Geneva Motor Show należy do BMW. Wśród licznych premier szczególną uwagę przykuło sześć wyjątkowych modeli. Różnią się one wielkością, charakterem i ceną, ale łączy je jedna ważna rzecz. Wszystkie posiadają wyjątkowo zaawansowany, bardzo wydajny napęd hybrydowy plug-in (z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła energii).

Z tym ekologicznym, ale i bardzo ekonomicznym rozwiązaniem w Genewie pojawiły się nowa seria 3 sedan (jako 330e), SUV-y X3 xDrive 30e i X5 xDrive45e oraz nowa seria 7. Odświeżona odsłona flagowej limuzyny marki debiutuje od razu z trzema hybrydowymi wariantami (745e, 745Le i 745Le xDrive). Fakt ten najlepiej obrazuje to, jak ważny jest ten rodzaj napędu w nowym planie rozwoju BMW.

BMW serii 3 i X5 w wersji Plug-in

Wraz z nowymi modelami zaprezentowano także uaktualnione wersje już oferowanych na rynku hybrydowych modeli 225xe Active Tourer oraz 530e Sedan. Wszystkie pokazywane w Genewie hybrydy korzystają z napędu typu plug-in nowej, czwartej generacji. Łączy on przyjazne środowisku jednostki benzynowe o tradycyjnej dla marki konfiguracji czterech lub sześciu cylindrów ułożonych rzędowo z jeszcze wydajniejszym napędem elektrycznym.

Teraz potrafi zapewnić on nawet do 80 kilometrów bezemisyjnej i bezszelestnej jazdy (zależnie od modelu), co przekłada się tak na wyjątkowo niskie wyniki zużycia paliwa (nawet 1,7 l/100 km, zależnie od modelu) oraz komfort jazdy nieosiągalny dla samochodów z typowym napędem spalinowym.

BMW serii 7 w hybrydowej wersji - Luksusowe i ekologiczne

Z prezentowaną generacją hybrydowych jednostek BMW stara się zdefiniować nowy wymiar luksusu w klasie premium, ale satysfakcja z prowadzenia tak napędzanych modeli ma pozostać niezmienna. Innowacyjny napęd rozwija moc i dostarcza ją w typowy dla marki sposób. Połączenie z napędem xDrive dalej gwarantuje tą samą skuteczność w każdych warunkach drogowych. Cały system został zaprojektowany tak, by obydwa elementy płynnie uzupełniały się dla stworzenia jak najbardziej harmonijnej, przynoszącej przysłowiową radość z jazdy, jedności.

BMW na Geneva Motor Show: jeden z liderów elektromobilności umacnia swoją pozycję

Bawarski producent już od szeregu lat konsekwentnie ewoluuje w kierunku jednego z technologicznych liderów segmentu premium. Od momentu premiery przełomowych modeli i3 i i8 wyznacza globalny kierunek rozwoju elektromobilności.

Jesteśmy na Geneva Motor Show. Bierzcie telefony w dłonie — zabieramy was ze sobą

Targi samochodowe to relikt skazany na powolną śmierć? Stań pośrodku ogromnych hal Palexpo w Genewie i powiedz to na głos. Tu perspektywa się zmienia….

W Genewie prezes zarządu Grupy BMW Harald Krüger omawiał plan NUMBER ONE > NEXT, w ramach którego przyjazny środowisku napęd stanowi jeden z filarów rozwoju tej marki w kolejnych latach obok autonomicznego prowadzenia, wymiany danych on-line oraz usług sharingowych.

Nowa fala hybryd typu plug-in jest kolejnym ważnym krokiem w realizacji tej strategii i wstępem do prawdziwej elektrycznej rewolucji, która czeka Grupę BMW markę w najbliższych latach. Już w tym roku do polskich salonów trafi w pełni elektryczna wersja Mini, a w przyszłym – elektryczne iX3.

Radość z jazdy ma być od dziś związana z postępującą elektryfikacją

W 2021 roku będziemy świadkami dwóch ważnych premier modeli BMW powstałych od podstaw jako elektryczne. Znane są póki co pod oznaczeniami i4 i iNEXT. Łącznie, do 2025 roku Grupa BMW chce mieć 25 zelektryfikowanych modeli w swoim portfolio, z czego aż dwanaście będzie w pełni elektrycznych. Niemiecki koncern szacuje, że wtedy nawet co czwarty sprzedawany przez niego samochód na świecie będzie wyposażony w taki ekologiczny napęd.

Elektryczna rewolucja BMW działa już dziś. Obecnie ta bawarska marka jest światowym liderem sprzedaży hybryd typu plug-in. W zeszłym roku sprzedała 140 tysięcy samochodów tego typu. Przed końcem bieżącego roku na drogach całego świata będzie poruszać się już ponad pół miliona zelektryfikowanych aut tej marki.

Przy wielkim X7, X5 wygląda na samochód mikroskopijny...

Równie imponujące wyniki Grupa BMW osiąga także w Polsce. Rewelacyjnie przyjął się Mini Countryman Plug-in Hybrid, który z miejsca stał się najpopularniejszym samochodem tego typu na naszym rynku. Niezmiennie dużym zainteresowaniem cieszy się obecny w sprzedaży od 2013 roku, a głęboko zmodernizowany w zeszłym roku model i3. Przełomowy model BMW zakończył go ze wzrostem popularności wśród polskich klientów aż o 40%.

Bawarski koncern aktywnie wspiera rozwój elektromobilności nie tylko poprzez oferowanie wysokiej jakości, wydajnych modeli z napędami hybrydowymi i elektrycznymi, ale i aktywne wsparcie całej społeczności i infrastruktury. Polscy kierowcy BMW i Mini już od zeszłego roku mogą korzystać z nowej usługi ChargeNow, dzięki której ładowanie samochodów z publicznie dostępnych stacji na terenie całego kraju jest prostsze i tańsze.

W obliczu wprowadzanych właśnie w życie nowych przepisów, które wyraźnie faworyzują tak finansowanie, jak i użytkowanie zelektryfikowanych samochodów, można spodziewać się, że hybrydy typu plug-in będą notowały w najbliższym czasie w Polsce znaczący wzrost popularności.

Partnerem treści jest BMW

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Relacje:

W poszukiwaniu najlepszego posiłku w mieście – Hyundai KONA u Filipa Głodka Czwartkowy spot Youngtimer Warsaw pod Stadionem Narodowym [galeria autokult.pl] Nowy produkt od Continentala na zimę 50. Rajd Barbórka (2012) [relacja autokult.pl] Szybcy i starzy - w Anglii wyścigi zabytków przyciągają tłumy Premiera na otwarcie salonu. W McLaren Warszawa mogłem z bliska zobaczyć nowego GT Wycieczka po Porsche Museum (2011) [fotorelacja autokult.pl] Pierwszy kontakt: Ford Mustang Mach-E - dlaczego nazwali go Mustang? Ocieplanie technologii i uciszanie chromu. Dyrektor Maybacha zdradza mi tajemnice nowej Klasy S Volkswagen T-Roc na targach samochodowych we Frankfurcie - poznaj nowego SUV-a Odkrywamy tajemnice nowego Forda Pumy wraz z jego twórcą Hyundaiem przez Antarktydę: jak wnuk Shackletona przeszedł do historii

Popularne w tym tygodniu:

Rolnik Łukasz ma dwa traktory Kirovets K-700A. Nie zamieniłby ich na nowe Podróżowanie po Europie autem w czasach COVID-19. Sprawdzamy, co się dzieje na przejściach granicznych