Abarth 500e już w Polsce. Ceny jak kubeł zimnej wody

Elektryczny 500e dotychczas sprzedawany wyłącznie przez Fiata doczekał się ostrzejszego sportowego wydania ze skorpionem w logo. Abarth 500e wygląda świetnie i ma przyzwoite osiągi. Niestety, nie jest tani.

Abarth 500eAbarth 500e
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Abarth
Aleksander Ruciński

Wysokim cenom trudno się dziwić, gdyż już standardowy Fiat 500e kosztuje sporo. Jego cennik otwiera kwota 139 900 zł. Za abartha zapłacimy z kolei 185 900 zł. Co dostaniemy w zamian?

Elektryczny silnik generujący 155 KM mocy i 235 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zasilany akumulatorem o pojemności 42 kWh. Takie parametry pozwalają rozpędzać się od 0 do 50 km/h w 2,9 sekundy i osiągać pierwszą setkę po około 7 sekundach. Jak na mieszczucha to całkiem nieźle. Osiągi są podobne dla obu wersji nadwoziowych. Ich ceny znajdziecie poniżej:

Abarth 500e – ceny wersji nadwoziowych

  • Hatchback – od 185 900 zł
  • Cabrio – od 196 900 zł
Abarth 500e - wnętrze
Abarth 500e - wnętrze © Materiały prasowe | Abarth

Klienci mogą wybierać także spośród dwóch odmian wyposażeniowych, choć już standardowa nie daje powodów do narzekań. Bazowo, poza tym co niezbędne, dostaniemy m.in. 17-calowe felgi, oświetlenie LED i masę sportowych detali.

Chętni na więcej mogą wybrać droższe wydanie Turismo, w którym otrzymają m.in. 18-calowe felgi, wnętrze wykończone alkantarą oraz generator dźwięku imitujący brzmienie spalinowego abartha.

Abarth 500e – ceny wersji wyposażenia

  • 500e – od 185 900 zł
  • 500e Turismo – od 205 900 zł

Jak widać, nie jest to tania zabawka. Biorąc jednak pod uwagę wyjątkowy charakter, ma szanse znaleźć swoich amatorów. Czas pokaże, czy przebije popularnością spalinowy odpowiednik.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie