Alpine wdraża plan Rewolucji. Siedem nowych modeli do 2030 roku

Alpine wdraża plan Rewolucji. Siedem nowych modeli do 2030 roku

Alpine zapowiada spore zmiany i gamę 7 modeli do 2030 roku
Alpine zapowiada spore zmiany i gamę 7 modeli do 2030 roku
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Alpine
Kamil Niewiński
27.06.2023 09:54, aktualizacja: 27.06.2023 21:03

Alpine podsumowało ostatnie lata zmian, a także zapowiedziało kolejne działania będące częścią planu Rewolucja. Marka nie tylko planuje znacznie zwiększyć swoją sprzedaż i przychody, ale również wypuścić wiele nowych modeli.

Gdy Alpine zostało wskrzeszone w 2017 roku, trudno było dokładnie przewidywać, jaki kierunek obierze francuska marka. Teraz jesteśmy mądrzejsi o siedem lat obserwacji, a przyszłość Alpine maluje się raczej w jasnych kolorach. Model A110 – nadal jedyny w gamie – wciąż sprzedaje się bardzo dobrze, a na horyzoncie majaczą już nowe modele, które trafią na rynek w bliższej lub dalszej przyszłości.

Prowadzona dotychczas "Renaulucja" (Renaulution) przechodzi teraz w pełnoprawny plan o prostej nazwie: Rewolucja. Na pierwszy ogień Alpine postanowiło podsumować ostatnie lata i nakreślić perspektywę na dalsze działania. Przede wszystkim wrażenie może robić wzrost w liczbie sprzedawanych egzemplarzy rok do roku:

  • 2020: 1500 samochodów
  • 2021: 2700 samochodów
  • 2022: 3500 samochodów
  • 2023: ok. 4200 samochodów (szacunki na podstawie pierwszych miesięcy)

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Punktem przełomu ma być przede wszystkim rok 2026, w którym to Alpine zostanie marką produkującą wyłącznie samochody elektryczne. W tym miejscu marka planuje osiągnąć pułap przychodów na poziomie 2 miliardów euro. Do 2030 roku stopa wzrostu ma zaś znaleźć się na poziomie 40 proc., a przychody mają wynieść 8 miliardów euro, z czego sam rynek chiński miałby przynosić 1 miliard euro.

Poza produkcją samochodów bezemisyjnych od 2026 roku Alpine chce osiągnąć neutralność węglową już w 2030 roku. 

Alpine A290_β
Alpine A290_β© Alpine | Clement Choulot

Jeżeli zaś chodzi o same modele, w planach jest stworzenie gamy siedmiu samochodów. Wiemy już o tym, że w tej grupie będzie hatchback na bazie A290_β, crossover, roadster, a także nowoczesne wcielenie A310, czyli sportowego kompakta produkowanego w latach 1971-1984. Oczywiście wszystkie auta mają być wyczynowymi elektrykami, nastawionymi na sportowe doznania i wyzwania.

Alpine jest marką dla entuzjastów motorsportu i najnowocześniejszych technologii. Jej celem jest doskonałość. Jeszcze dwa lata temu Alpine znajdowało się w ślepym zaułku, cierpiąc na brak jasnych perspektyw. W tym czasie przekształciliśmy ją w pełnoprawnego producenta samochodów dzięki połączeniu jej wybitnych cech: najwyższej klasy centrum technologiczne, unikalne produkcyjne know-how czy rozwijająca się sieć dystrybucji.

Co więcej, zaangażowanie Alpine w F1 przygotowuje je do wzniesienia się na nowe szczyty, oferując samej marce prestiż i rozpoznawalność związane z udziałem w królowej sportów motorowych.

Luca de Meodyrektor generalny Grupy Renault
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)