Chevrolet Bolt po lifcie sprawi, że zatęsknisz za GM. To tani elektryk z dużym zasięgiem

Chevrolet Bolt po lifcie sprawi, że zatęsknisz za GM. To tani elektryk z dużym zasięgiem15.02.2021 17:41
Nowa twarz Chevroleta Bolta to tylko jedna ze zmian
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Chevrolet

Gdy General Motors pożegnał się z Oplem, nadzieje na nową Amperę-e zniknęły. Jej amerykański brat, czyli Chevrolet Bolt, doczekał się jednak odświeżenia. Elektryczny kompakt ma teraz większy zasięg, niższą cenę, nowe gadżety i dostał nawet wersję EUV.

Opel Ampera-e to samochód elektryczny, o którym chyba mało kto pamięta. Nic dziwnego – nie był oficjalny oferowany w Polsce, a jedyne, z czym mi się kojarzy, to ograniczona dostępność na rynku europejskim. Inaczej sytuacja wyglądała za oceanem, gdzie jako Chevrolet Bolt znacznie bardziej wbił się w świadomość klientów. Teraz auto doczekało się liftingu.

Zacznijmy od najważniejszych liczb. Deklarowany zasięg Bolta to 259 mil, a więc 416 km. Z kolei ceny będą startować z poziomu 31 995 dolarów. Przeliczenia ich na złotówki nie ma sensu ze względu na inną specyfikę rynków, ale dodam, że Hyundai Kona Electric z akumulatorem 64 kWh (258 mil zasięgu) kosztuje tam przynajmniej 37 390 dolarów, a Tesla Model 3 zaczyna się od 37 990 dolarów (263 mile zasięgu). Czyli jest tanio.

Co się zmieniło?

Chevrolet Bolt EV, Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Chevrolet
Chevrolet Bolt EV
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Chevrolet

W kwestii napędu – niewiele. Auto ciągle ma silnik o mocy 150 kW (204 KM) i 360 Nm momentu obrotowego. Prąd jest przechowywany w akumulatorze o pojemności 65 kWh. Co ważne, ogniwo jest aktywnie chłodzone, więc nie powinno być problemów przy szybkim ładowaniu, a Chevrolet mówi, że w 30 min będzie można "dorzucić" ok. 100 mil (160 km) zasięgu. Pokładowa ładowarka AC ma być w stanie przyjąć nawet 11 kW.

Na zewnątrz pojawił się nowy przód. Bolt wygląda nowocześniej, ale ważniejsze od stylu są nowe radary i kamery. Dzięki nim w elektrycznym chevrolecie pojawia się Super Cruise, czyli rozwiązanie znane już z cadillaków. To funkcja pozwalająca na autonomiczną jazdę "bez trzymanki". Co prawda Bolt sam nie zmieni pasa ruchu, ale na wybranych drogach pozwoli kierowcy puścić kierownicą i zdjąć nogi z pedałów.

Chevrolet Bolt EV, Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Chevrolet
Chevrolet Bolt EV
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Chevrolet

Zmieniło się też wnętrze, gdzie pojawiły się specjalne radary, które też są częścią Super Cruise. Mają pilnować, czy kierowca na pewno patrzy się na drogę. Poza tym mamy przyciski zamiast drążka wyboru kierunku jazdy, nowy guzik włączający funkcję prowadzenia przy użyciu jednego pedału, a system multimedialny obsługuje teraz bezprzewodowo Apple CarPlay oraz Android Auto. Tradycyjnie jest też mowa o lepszych materiałach w kabinie.

Dobrze, a czym jest ta wersja EUV?

Bolt doczekał się większego brata, który został ochrzczony EUV. General Motors mówi, że to skrót od "electric utility vehicle", z ang. "elektryczny samochód użytkowy", ale to można pominąć. Prawdę mówiąc, jest to po prostu napompowany Bolt stylizowany na SUV-a.

Chevrolet Bolt EUV, Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Chevrolet
Chevrolet Bolt EUV
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Chevrolet

Wersja EUV jest o ok. 6 cali (ok. 15 cm) dłuższy od zwykłego hatchbacka, co przekłada się na o 3 cale (ok. 7,6 cm) więcej miejsca na nogi z tyłu. Pojemność bagażnika jest mniejsza – 462 l zamiast 470 l. EUV przejedzie też mniej. Tutaj deklarowany zasięg wynosi 402 km. Cena bazowa jest wyższa o 2 tys. dolarów.

Nie liczcie na premierę w Polsce

Chevrolet Bolt raczej nie zawita do Europy. General Motors prawie na istnieje na naszym kontynencie, odkąd pożegnało się z Oplem/Vauxhallem. Szkoda, bo ten Bolt mógłby być mocnym graczem w coraz mocniejszym segmencie elektrycznych kompaktów. Na rynku amerykańskim auto pojawi się na wakacje.

[1/23]
[2/23]
[3/23]
[4/23]
[5/23]
[6/23]
[7/23]
[8/23]
[9/23]
[10/23]
[11/23]
[12/23]
[13/23]
[14/23]
[15/23]
[16/23]
[17/23]
[18/23]
[19/23]
[20/23]
[21/23]
[22/23]
[23/23]
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.