Sprawdzili awaryjność na amerykańskim rynku. Firmy nie zgodziły się na udział w badaniu

Sprawdzili awaryjność na amerykańskim rynku. Firmy nie zgodziły się na udział w badaniu23.06.2023 17:09
Tesla Model Y
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Tesla

Najnowsze badanie rynku przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych miało sprawdzić, w przypadku których marek zgłasza się najwięcej awarii. Wyniki nie wyglądają kolorowo dla takich producentów, jak Tesla czy Polestar.

Obserwowanie nowych marek na rynku jest pod pewnymi kątami ekscytujące. Powiew świeżości w świecie zdominowanym raczej przez gigantów, którzy zajmują czołowe miejsca nieprzerwanie od kilkudziesięciu lat, to jedno, ale bardzo często tacy producenci wnoszą ciekawe innowacje. Dodatkowo w momencie, gdy taka marka odnosi sukces  jak Tesla  wszystkie oczy są na nią zwrócone.

Teslę można w ostatnim czasie zarówno chwalić za wiele rzeczy, jak i wytykać jej wiele problemów i skandali. Z jednej strony kapitalna sprzedaż Modelu Y, z drugiej szokujące informacje o wyciekach danych i niedopuszczalnych naruszeniach prywatności względem właścicieli aut. Teraz jednak amerykańskiej marce wpada kolejny niepochlebny kamyczek do ogródka i to prosto z jej rodzimego podwórka.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Dlaczego elektryków na drogach jest tak mało? "Jedna rzecz jest kluczowa dla sukcesu"

Mowa o badaniu firmy J.D. Power, która postanowiła sprawdzić jakość samochodów sprzedawanych na amerykańskim rynku. Przyjętą skalą był współczynnik liczby problemów na 100 samochodów. W przypadku marek popularnych najlepiej wypadł Dodge (140 usterek na 100 aut), zaś w kategorii marek premium najmniej awaryjna była Alfa Romeo (143 usterki na 100 aut).

Kto zaś znajduje się na przeciwnym biegunie? Nowe marki elektryczne. Sytuacja nie wygląda najlepiej nawet w przypadku Tesli:

  • Tesla: 257 usterek na 100 aut
  • Rivian: 282 usterek na 100 aut
  • Polestar: 313 usterek na 100 aut
  • Lucid: 340 usterek na 100 aut
Polestar 4, Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Polestar 4
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Poza ich rynkowym stażem oraz typem produkowanych aut, wszystkie powyższe marki łączy jedno – nie udzieliły zgody na udział w badaniu, co według J.D. Power jest sytuacją niespotykaną. Wyniki zostały więc obliczone z pomocą ankiet, którą otrzymywali właściciele aut tychże marek.

W przypadku Tesli czy Polestara widać pewną poprawę. Względem poprzedniego roku współczynnik Tesli spadł o 31, zaś Polestara  o 15. Może to więc oznaczać, że obecne słabe rezultaty to objawy chorób wieku dziecięcego. Fakty i twarde statystyki są jednak na ten moment brutalne.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.